27 Mart 2008 Perşembe

ölmeden önce görülmesi gereken yerler-1

Port Isaac, Cornwall, İngiltere'nin en güney batı ucunda yer alan bir balıkçı-liman kasabasıdır.Yemyeşil bir vadiye yayılmıştır ve oraya hiç gitmemiş olsanız dahi, fotoğraflarına baktığınızda içinizi bir özgürlük hissi kaplar.



Port Isaac’a en yakın kasaba, 10 mil uzaktaki Wadebridge kasabasıdır. Genel ekonomisini balıkçılık oluşturur. Orta Çağ’dan 19. yy’a kadar da önemli bir ticaret limanıymış ancak daha sonra tren yolunun buraya kadar uzanması sonucu önemli bir liman olma özelliğini yitirmiştir.

Port Isaac’ın ilk göze çarpan özelliği, mimarisi ve daracık sokaklarıdır. 18. ve 19. yy mimarisi özelliğini taşıyan bu bembeyaz balıkçı kulübeleri yemyeşil vadiye yayılmıştır ve bu görüntü insanda zamanda yolculuk yaptığınız hissi yaratır.
Daracık sokakları ise o kadar dardır ki, bunu vurgulamak için bir sokağın ismi “Squeezeebelly Valley” konmuştur.

Bu kasaba bu kadar sadeliğinden midir artık bilinmez, çok fazla ünlü insanı da konuk etmemiştir ancak birkaç dizi veya filme mekan olmuştur. Bunlardan en günceli –benim bildiğim kadarıyla- Dr. Martin dizisidir. Onun dışında Rosemunde Pilcher’ın “Deniz Kabuğu Arayanlar” (The Shell Seekers) romanında da konunun geçtiği ana mekandır. Daha kitabı okurken, anlatılan geniş yemyeşil çayırları temiz havasına hayran olursunuz.

Ben ölmeden once birgün mutlaka gidip bu kasabanın havasını solumak, bembeyaz evlerinde konaklamak istiyorum.

Daha fazla fotoğraf ve bilgi için:

http://www.thisisnorthcornwall.com/port_isaac.html

http://www.strollingguides.co.uk/books/cornwall/places/portisaac.php

http://www.marhamchurch.eu/Cornwall_picture_6.htm


bkey="gokceozses.76c8c55415c1c12bb5eaabaf375d3b85";

Yorum yaz!
9/4/2008 - selam
Yazan baristam
Özge'cim, daha önceki yorumuna teşekkürler,ben de tanıştığımıza çok sevindim.Bloğum daha çok yeni olduğundan biraz fazla ciddi ve teknik belki ama ülkemizde bu konu çok az bilindiği ve çok yanlış kullanıldığı için biraz tepkiliyim. Bundan dolayı da fazla teknik bilgi veriyorum belki. Gerçi benim gözümle henüz işin tekniğine daha girmedim ama okuyucu açısından düşündüğümde öyle gibi geliyor. Umarım daha sonra mekan yazıları ve anılarla biraz renklendirebilirim. Vakit ayırmam lazım. Bu arada seyahat, sevdiğim diğer konu. Ben de uzun zaman Yeni Zelanda'da yaşadım. Orası da mutlaka görmek isteyeceğin yerlerden biridir diye düşünüyorum,koyduğun resimelri görünce!sevgiler

Hiç yorum yok: