28 Nisan 2008 Pazartesi

evlilikte ufak tefek cinayetleri

Cuma akşamı yine bir etkinlik akşamı idi :)

Oyun Atölyesi'nde Haluk Bilginer ve Vahide Gördüm'ün birlikte sahneledikleri, Eric-Emmanuel Schmidt'in yazdığı "Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler" isimli oyuna gittik.

Aylardır kapalı gişe oynuyor, hatta bizim bilet bile 16 Ocak tarihli ve 2008-2009 sezonuna da yer kalmamış! :)






Oyun bana göre, çok sade ve gayet hoş. Demek istenenler ve denenler açık ifade edilmiş, demogoji çok yok, güldüren sahneleri de epey var. Evliliğe, evliliği yaratan o iki insana çok güzel yaklaşılmış.

Aslında konuyu yazmak istemiyorum ama kabaca söylemek gerekirse; bir kaza sonrası hafızasını kaybeden kocanın, eşi ile birlikte hafızasını geri getirme çabası içinde gelişen sohbetlerini diyebiliriz. Tabii ki evlilikleri ile ilgili...Sonu enteresan...Gülümsetiyor insanı ayrıca ben takdir de ettim çünkü var olan problemleri görmezden gelerek, susarak çözmek, değiştirmek mümkün değildir ve bunu koca çok çok hoş bir yöntem ile hallediyor, halletmeye çalışıyor...Hikayenin kendisi zaten bu olduğundan ne yazık ki tam olarak anlatamıyorum.

Haluk Bilginer ve Vahide Gördüm, iyi bir oyunculuk segiliyorlar. Ben özellikle Haluk Bilginer'in oyunculuğunu daha çok beğendim, Vahide Gördüm bazen sanki kopuyor gibi geldi bana, ya da çok "rol"de gibi...Bu benim naçizane fikrim tabi ki, netice de ben profesyonel tiyatro eleştirmeni değilim ama fena bir seyirci de değilimdir gözlemleme açısından ;)

Oyunu tavsiye ederim diyeceğim ama yukarıda dediğim gibi bilet kalmamış...Bir gün DVD'si falan çıkarsa, o zaman en azından izlenebilir..

Sanatla kalınız :)

Gökçe

1 yorum:

JuVeNiL dedi ki...

ben de çok seyretmek istemiştim,bir türlü bilet bulamamıştım..Umarım dediğin gibi Dvd'si çıkar..