15 Nisan 2008 Salı

yemek tarifi aranıyor :)

bugünlerde canım değişik tadı olan bir yemek yapmak istiyor. Eee bahar da geldi. Balkonumu da açtım artık. Mis gibi bir gün de mis gibi bir masada mis gibi bir yemek istiyor canım..Karşımda sevdiğim.

ama ne yapacağımı bir türlü bulamadım..tercihim sebzelerden yana, ancak hafif bir et yemeği de olabilir. sos merakım avr bir de...yemeğin tadına tad katarlar ya.

bana tarif önerebilcek kimse var mı oralardaaa? :)




Yorum yaz!

26/4/2008 - wok

Yazan lunawar
Gökçecim.. Ben wok tavayı daha öncelerde keşfettim sanıyordum ama hakkını verememişim.. Bir süredir ne bulursam wok tavaya atıyorum..
Şöyle bol baharatlı hızlı yemekler için süper bir buluş:)
Ben en çok tavuk yapmayı seviyorum..
Tavuğun but kısmını kuşbaşı doğratıyorum.. (Eve gelince ben bi daha doğruyorum tabii.. Minik minik olunca daha çabuk pişiyor ve nedense bana daha lezzetli geliyor..) Keyfine göre kırmızı biber, yeşil biber, mutlaka soğan ve hatta varsa taze soğan ve taze sarımsağı çubuk çubuk (jülyen deniyor biliyorum:P) doğrayıp tavuklarla beraber az yağ ilekızmış wok tavaya atıyorsun.. Tabii içine başka sebzeler de atabilirsin.. Ben bol köri ve kırmızı pul biber koyuyorum. sen de mesela taco (!) koaybilirsin.. Çok fazla karıştırmadan harlı ateşte yaklaşık 10 dakikada pişiyor hepsi.. Ama sıcacıkken yemeniz lazım.. O yüzden en son onu ocatan almalısın..
Afiyet olsun...
Bağlantı Düzenle Sil

15/4/2008 - Merhabalar...

Yazan sito
Gökçe abla ınternetten bende bır tarıf almıstım yapma fırsatım olmadı ama resmı cok guzel gozukuyordu.:)sana vereyım bır dene istersen...Aslında annem bizim yöremize has süper börekler,kombeler acar...
Yiyen bırdaha bıze gelmek zorunda kalır:)tabii lezzetınden:)
Ben bır ara annemı kandırıp tarıfı alırım sana ıletırım...

Japon Cheesecake
-85 gr krem peynir
-60 ml süt
-2 yumurta sarısı
-2 yumurta beyazı
-50 gr seker (1 su bardagı 200 gr veya 200 ml olarak dusunulecektır)
-25 gr un
-10 gr mısır nısastası

Krem peynırımızı sut ıle beraber bır tavaya koyarak orta ateste erıyınceye kadar bekletıyoruz.Eridikten sonra altını kapatıyoruz.
Bir cırpma kabına yumurtaların sarısını ve sekerın yarısını koyup 3-4 dk cırpıyoruz..
Daha sonra erımıs krem peynırımızi,unu ve nısastayı da ekleyıp cırpmaya devam edıyoruz.
Diger bır kapta yumurtanın beyazını ve kalan sekerı bırbırıne katıp kopürünceye kadar cırpıyoruz.Daha sonra kopuren yumurtaları da dıger karısıma ekleyıp hepsını beraber cırpıyoruz..
Fırını 175 dereceye ayarlıyoruz.Küçük boyda yuvarlak bır tepsı secıyoruz ve bu tepsıyı ıcıne oturtabılecegımız dıger bır tepsı daha secıyoruz.Kucuk olan tepsıye karısımımızı dokuyoruz ve buyuk olanın ıcıne oturtuyoruz.Boyle fırına verıyoruz.Buyuk olana yarısına kadar su dolduruyoruz. 20-25 dk kekımızı pısırıyoruz.DAha sonra fırını 150 dereceye dusuruyoruz ve 15 dk daha pısırıyoruz.
Daha sonra sogumaya bıraktıgımız kekımız soguyunca kekımzıın etrafını bır bıcak yardımıyla etpsıden ayırıp ters cevırerek tepsıden kekı cıkarıyoruz.Marmelat la yaad recelle susleyebılrsınız..

Afıyet olsun....Hoscakal..

Hiç yorum yok: