10 Haziran 2008 Salı

yemek yemek gerek















Sağlıklı yemek....

Yaz gelmiş, ben biraz(cık) kilo almışım, acil bir planla "kaybetme ve koruma" projesine girmeliyim diye düşündüm.

Bu amaçla bir salata ve zeytinyağlı listesi çıkardım, oturup onları yiyeceğim yaz boyunca...Yani yemek için elimden geleni yapacağım. Biliyorum, aslında benim bünyemin Burger King'in o muhteşem Whoooooper'ına ihtiyacı yok, evet biliyorum...Agghh!!

Efenim yukarıdaki tepside bol yeşillikten oluşan koca bir tabak salata görüyorsunuz. İçinde roka, maydanoz, nane ve kıvırcık var, ayrıca domates ile de renklendirilmiş. Üzerine sızma zeytinyağı ve limon gezdirilmiş, azıcık da tuz serpilerek kıvamı bulunmuştur.

Yanındaki pilavımsı yemek aslında pilav değil, o bir salata (hehe böyle söyleyince ne kadar masum oluyor herşey) Bu pirinç salatası şu şekilde hazırlnıyor: İsteğe göre pirinç azıcık sıvı yağ ile haşlanır. Aman dikkat çok haşlarsanız, pirincin tadı kaçar..Sonra bir kaba alınır soğumaya bırakılır. Bu sırada, daha önceden haşlanmış, soğumuş olan 2-3 tavuk göğsü didiklenir. Dereotu ince ince kıyılır, domates küçücük küçücük doğranır (ben biraz fazla yapmışsam domatesi ilk başta koymuyorum çünkü salata aynı gün tamamen tüketilmez ise, ertesi gün onu sulanmış olarak buluyorsunuz), maydanoz kıyılır veee bu malzemelerin hepsi ılık olan pirinç ile karıştırılır. Bu karışım iyive birbiri ile tanıştırıldıktan sonra 1 limon suyu, bolcana sızma zeytinyağı karıştırılarak, salata üzerine dökülür, hemen arkasından da isteğe bağlı olarak (ama bol koyunca güzel oluyor) soya sosu koyulur...Bu sos salatanın hem rengini hem de tadını değiştirecektir, muhteşem yapacaktır.. :) (ama yukarıdaki fotoda ben pek fazla koymamışım, soya sosu bazen tansiyonumu çıkarıyor da yükse tuz oranıyla.. :(

Eveet bu kadar! çok da kalorili olmayan bu salatayı bir akşam yemeği gibi yapabilirsiniz. Hem doyurucu hem de besleyici. Ama söyleyeyim yanına hiç de besleyici olmayan kola çok yakışıyor... ;)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: