16 Ekim 2008 Perşembe

bayram sefası




















Bayramda daha çok tada damağa hitab etmeye çalıştım kendimce :)Yukarı gördüğünüz Arap kekinin (nam-ı diğer Islak Kek) bünyemize kazandırılmadan önceki muhteşem hali..Yanındaki yeşillikler sevgili maydanozlarım ve dereotum :) Mutfağıma ayrı bir renk veriyorlar, hem de mis gibi kokuyorlar arada bir sevince :)Pencere ise Bodrum Yalıkavak semalarından. onu da çok seviyorum.. Hepsi bir arada çok güzel gözüküyorlar ve bende daha çok mutfakta zaman geçirme duygusu veriyorlar :)))















Bu kekimizin C hali. yani, kenarından tırtıklanmış hali :) Hım kekimin tarifi ise aşağıda, belki ilgilenen olur..İçi de bol cevizli haaa, ona göre, enerjileneceğim derseniz birebir :)















Bu da bayramın ilk sabahına ayrı bir anlam katan, aile sohbetimizin tadını damağını değiştiren el açması, peynirli gözlemem. Kendisi biraz büyük oldu tavama göre, o yüzden sağından solundan kıvrıldı. olsun, tadı süperdi. Yanına da domates, salatalık, üzerilerine biraz kekik, zeytinyağı ve limon, yanında da sıcacık çay...Hıımmm..
















Buu daaa, bayramın son gün sefası ve sevgilimle ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz en büyük proje :) Ev mantısı..görüntüye bakar mısınız? Ben açtım, sevgilim kapattı. Sonra ben pişirdim sevgilim masayı hazırladı..Sonra da oturduk ortaklaşa yedik. İtiraf ediyorum en zevkli an o andı :))Sanırım bu sene benim daha çok dikkat etmem gerekecek kiloma, çünkü son hızla gidiyorum. Sürekli yemesem de dilimde hep böle bol kalorili yemekler..ammaaaan..uf!


Arap Keki

4 yumurta
1 pk erilitilmiş sana,
1 bardak süt
1 ½ bardak şeker
1 pk vanilya
1 pk karbonat
1 ½ un + azıcık ekle
Kakao
Fındık

** Unu ve karbonatı koymadan bir bardak kadarını ayır. Eğer yetmez ise süt de eklenebilir.
** Unu ve karbonatı da koyduktan sonra hepsini karıştır. 170 derecede pişir. Fırından çıkarınca, sıcakken hemen üzerine ayrılan miktarı dök, dinlendirerek iyice emmesini bekle.

**** Güzel bir çay demle ve afiyetle ye..hadi bakalım afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: