30 Kasım 2008 Pazar

kısa romanlar, uzun öyküler

Jane Austen'dan bahsettim ancak ondan hemen önce de bitiridiğim diğer bir güzel kitaptan ve yazarından bahsetmedim. Henry James...













Soldaki Henry James, sağdaki ise kardeşi William James

Kendisi 19. yüzyılın ikinci yarısı Amerika'da dünyaya gelmiş. Kitaplarında gözlemi kullanan, hatta uzun uzun cümlelerle anlatan bir yazar.(Bu tip yazan ve benim okuyabildiğim nadir yazarlardan) Kitaplarında özellikle kadınların iç dünyalarına girmeyi seviyor, diğer bir sevdiği şey ise; Avrupa'da yaşayan ama Amerikalı olan vatandaşlarını gözlemlemek. Kitaplarında da hemen farkedersiniz ki, o zamanlar Amerikalılar Avrupa'da hep biraz küçümsenmiş, biraz avam olarak görülmüş. Özellikle Amerikalı bayanlar rahat yaşam tarzları ile Avrupa'da epey eleştiri alıyormuş. Bu konuya yazarın en iyi örneklerinden biri Daisy Miller'dır.Bu kadar gözlem sonunda mıdır bilinmez, kendisi zaten çoğu Avrupa'da geçmiş yaşantısını, yaşamının sonuna doğru İngiliz vatandaşı olarak noktalamış.


2 gün önce bitirdiğim kitabı bir toplama kitap: Kitapta, Madam De Mauves, Daisy Miller, The story in it (Erdemin Öyküsü) ve the beast in the jungle (Ormandaki canavar) isimli uzun öyküleri var. Benim favorim Madam De Mauves...Çok asil bir kadının öyküsü..


Ben yine çok severek okudum, eğer siz de kültürler arasındaki farklılıkları görmek istiyorum, uzun cümleler okumayı seviyorum, tarih seviyorum diyorsanız, tavsiye ederim.


Hımm unutmadan 1: the portrait of a lady isimli eseri, sinemaya uyarlanmıştı ve başrolde Nicole Kidman vardı, ben henüz izlemedim ama listemde.. ;)


Hımm unutmadan 2: Kardeşi psikoloji biliminin kurucusu William James'tir..


İyi okumalar!

Hiç yorum yok: