24 Aralık 2008 Çarşamba

Sense and Sensibility and Pride and Prejudice

Ben kış geldiğinde ayrı bir mutlu olurum.

Bana ailenin bir araya gelmesini, sıcaklığı, güveni, rahatı hissettirir. Kışın benim zihnimde bu şekilde yer etmesi, benim şansım...

Kış deyince içimi sıcacık yapan diğer bir şey ise, sıcak çay ve kitap okumak yumuşacık bir battaniye altında..kedilerim de ayaklarımın dibinde...

Tarih, psikoloji, polisiye, biyografi okumaktan en çok zevk aldığım konular..Bunlarla birlikte eski yazarlar da çok hoşuma gidiyor. Örneğin ben aslında çok sıkı bir Jane Austen hayranıyımdır. Neredeyse tüm kitaplarını okudum, şu anda da bir türlü okumaya fırsat bulamadığım "Sense and Sensibility"i-Türkçe'ye Akıl ve Tutku olarak çevrilmiş- okuyorum.

Jane Austen 18. yy'ın başında İngiltere'de dünyaya gelmiş, yaşamını sakin yaşamış, 42 yaşında göğüs kanserinden ölmüş, kitaplarında daha çok kadın karakterleri ön plana çıkarmış, gözlemci, kibar bir dili olan ve zeki bir bayan yazar. Kitapları: Gurur ve Önyargı (en çok tanınan), Akıl ve Tutku, Emma, Mansfield Park, Northanger Abbey ve İkna (Persuasion). Jane Austen'ın bütün kitapları film haline gelmiş. Pazar günü keyfi ile izlenecek filmler..(Benim favorim taa yıllar önce BBC için dizi şeklinde çekilmiş Colin Firth'lü Aşk ve Gurur. Colin Firth o zamandan itibaren itinayla takip ettiğim aktörlerden. Her açıdan..;)
Kitapların orjinallerini okurken de çok problem yaratmıyor, tam tersi daha çok romanın içine giriyorsunuz..

Akıl ve Tutku aile ilişkileri ve aşk üzerine kabaca tasvir edebileceğim çok hoş bir kitap. Çok anlatmayayım, siz okuyun keyfini kendiniz çıkarın.. ;)

O kabarık etekler dönemi, beyefendiler, hanımefendiler ama bazen illa ki fazla gurur, fazla aşka, fazla mantık, nezaket... :)
Okuması çok rahat, yatmadan önce rahatlıkla okuyabildiğim ve sayesinde sakince uykuya dalabildiğim bir yazar..Tavsiye ederim...

Sanırım ben hala tam bir kız çocuğu oluyorum Jane Austen'ın kitaplarını elime alınca, üzerimde kabarık etekli elbisemle :)













Hiç yorum yok: