26 Aralık 2008 Cuma

Yer: Altınoluk, Kadıköy Balıkçılar Çarşısı

Dün akşam sevgili annem ile birlikte Kadıköy'de biraz laflayalım biraz da alışveriş yapalım diye bir kızlar toplantısı yaptık :)

Önce Otantik'te güzel yemeklerimizi yedik, hani derler ya "karın açken alışverişe çıkılmaz" diye, işte biz de bunu uyguladık, ama...

Kahvaltı sofrasını, yemek pişirmeyi siz de benim gibi çok sevenlerden misiniz? O zaman doğal ürünlerle buluşmak, hem de sahibi Uğur Bey ile hoş sohbet etmek, ablasının evinde yaptığı turşudan tatmak, çok güzel tarifler almak için mutlaka Kadıköy Balıkçılar Çarşısı içinde yer alan dükkanlarına, Altınoluk Zeytinyağları Satış Mağazası'na gitmelisiniz.

Altınoluk'da organik ürünlere de rastlayacaksınız ama ben en çok bizzat evde hazırlanmış, yöresel olanlarla ilgileniyorum. Tabi bu anlattıklarımdan anlayacaksınız ki, bizim yemek yiyerek kendimizi alışverişten koruma planımız suya düştü :) ama değdi ;)

Altınoluk resmi üretim belgelerine sahip, 2001 yılında 3 kişi ile kurulmuş. Kadıköy'deki mağazalarına ne zaman gitsem Uğur Bey orada ve ürünlerle neleri nasıl pişirebileceğinizi anlatıyor, siz de dayanamıyor ve bir mutfak gurusu olmak istiyorsunuz bir anda! :)

Altınoluk'da baharatlardan un çeşitlerine, reçellerden soslara, bakliyattan çeşit çeşit peynire, ev yapımı sucuğa, zeytinyağlarından salçalara, turşulara, bitkisel kremlere, şampuanlara varıncaya dek çok çok geniş bir ürün yelpazesi var.

Hepsini tatmak, almak, evinizde pişirip onları hayatınıza katmak istiyorsunuz..
Tabi bana kalsa öyle yapacaktım neredeyse ama sol beynim beni uyardı! :))ve ben çok güzel bir ezine peyniri, muhteşem bir tulum peyniri, en etlisinden siyah zeytin, mis gibi mısır unu, el yapımı sucuk, evde yapılmış kayısı reçeli, süper bir bulgur vb. sofraların tadına tat katacak doğal, sağlıklı ürünler alarak çıktım oradan.

Hım bu arada Uğur Bey'den bir tarif aldım ki, Cumartesi günü ilk işim bu tarifi denemek olacak ve bunu buradan da paylaşacağım. Ama şimdilik sürpriz ;) Uğur Bey bir yemek kitabı da çıkarmak istiyor aslında, ben de merakla bekliyorum..
Altınoluk'u daha fazla anlatmayayım, reklama girmesin ;) Kadıköy nasılsa merkezi bir yer, atlayın gidin bir gün ve kendiniz görün o güzel ürünleri...Benden söylemesi çok mutlu olacaksınız ve kendinizi durduramayacaksınız. kih kih!

Hıım unutmadan 1: Adres: Caferağa Mah. Güneşlibahçe Sk. No: 24-26, Kadıköy-İstanbul(Kadıköy Balıkçılar Çarşı İçi) Tel: 0216 414 83 11

Hıım unutmadan 2: Altınoluk'un web sitesi de var, daha geniş bilgi almak isteyenler için. http://www.marmaragurme.com/

Şimdiden afiyet olsun, yarasın efenim ! :)))

Hiç yorum yok: