2 Ocak 2009 Cuma

şekersin şekerpare'm :)


















yılbaşı günü partiden önce annemlere uğradığımızı yazmıştım.


böyle toplantılarda en güzel şeylerden biri nedir?


yemek! :)

ben de kendimce ortama katkıda bulunmak için "şekerpare" denememi gerçekleştirdim.

şimdi tarifi yazmak istiyorum ama...
tarif bir değil iki tane..
yani ben 2 tanesini birleştirerek yaptım. şu anda yuvarlak miktarlar vereyim ama bir kez daha deneyip, miktarları kesinleştireceğim ve buradan güncelleyeceğim, söz ;)

ŞEKERPARE

1/2'den fazla margarin (oda sıcaklığında)

+,- 1,5 su bardağı irmik

+,- 1 su bardağı un

1 yumurta

2 yemek kaşığı hindistan cevizi

1 su bardağı pudra şekeri (tam 1 bardak olmasa da olur, zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

**tüm malzemeleri karıştırıp, yoğuruyoruz. burada önemli olan şey, elinize yapışmayan ama aynı zamanda çok da katı olmayan bir hamur hazırlamak. bunu da en güzel irmik ve unu karışıma yavaş yavaş katarak tutturabilirsiniz. ben hamur işlerinde hep bu şekilde yapıyorum.

hazırladığınız hamurdan ufak parçalar koparıp, avucunuzda yuvarlayın, az yağlanmış tepsiye dizin. üzerilerine birer fındık yerleştirin. önceden ısıtılmış fırında, 250 derecede 20-25 dakika "üstleri kızarıncaya kadar" pişirin. çıkardığınız sıcacık şekerparelerin üzerine hemen şerbeti dökün ve eminceye kadar bekletin.

şerbet için:

3 su bardağı şeker

4 su bardağı su

(şerbeti hazırlayıp ılınmaya bırakın. püf noktası: şerbet ılık, şekerpareler sıcakken buluşmaları lazım ;)

ben şekerpare yapmaya karar vermiş ancak fındık almayı unutmuştum, isterseniz üzerine hindistan cevizi de dökebilirsiniz.


afiyet olsun!

1 yorum:

cemile dedi ki...

hiç irmiklisini yememiştim, ilginç oldu benim için ama afiyetle yedim eline sağlık çok güzel olmuş..