29 Ocak 2009 Perşembe

yine yemek! :)

bir süredir yeni yeni yemekler de yapıyorum tabi ama zamansızlık sağolsun...

ilki bir kırmızı biber salatası diyebiliriz. David Rocco Dolce Vita programından alıntıdır (tanıyanlar ve takip edenler olduğunu biliyorum)

istediğiniz kadar kırmızı biber (ben 5 tane ile yaptım, çok severiz de sevgilimle ;)

kaşar peyniri
galeta unu (ben 2-3 çorba kaşığı kullandım)
siyah seytin
zeytinyağı
- biberleri önce güzelce közlüyoruz, sonra da seve seve kabuklarını soyuyoruz.
** kabuklarını soyarken kolay olması ve ellerinizin yanmaması için suya sokmak yerine ilk önce bir kaba koyun ve kabın ağzını strech film ile kapatıp, 5 dakika bekletin..;)
- soyduğunu biberleri ince ve uzunca doğrayın
- tavaya zeytinyapını koyun
- biberleri içine atın, 2-3 dakika orta ateşte çevirin
- ardından çekirdeklerini çıkarın, istediğiniz büyüklüğe göre ufaladığınız zeytinleri bibere katın ve birlikte de biraz çevirin
- ne kadar sulu kalmasını istiyorsanız artık, o kadar galeta unu ekletin, karıştırın
- tuz, isterseniz karabiber ekleyin
- servis tabağınıza alın ve henüz sıcakken üzerine kaşar peyniri gezdirin...
- ılık ılık servis edin

hıım muhteşem! afiyet olsun!
















ikincisi ise bir jamie oliver klasiği. jamie'yi de tanıyanlar iyi bilir, kendini sağlıklı beslenmeye adamış, ruhu ahçı, kendi ahçı, süper bir ahçı..ben programlarını pek kaçırmam, web sayfalarından da takip ederim. işte web sayfasından bir tarif. çok kolay, bir akşam eve gittiğinizde biraz eğlenceli biraz da kolay ve şık bir yemek hazırlamanın tarifi ;))


istediğiniz cins makarna (ben kurdele makarna kullandım ve bu yemeğin ufak cinsten olanlarla daha iyi olacağını düşünmekteyim)

ince ince doğranmış salam
maydanoz
krema
rendelenmiş 2-3 havuç

- havuçları rendeliyor, salamları ve maydanozları ince ince doğruyorsunuz

- makarna için suyu ocağa koyuyor ve kaynatıyorsunuz

- tavaya biraz zeytinyağı koyuyorsunuz ve önce salamları, (1-2 dakika sonra da) havuçları, en son da maydanozları koyuyor ve kısık ateşte, tam da kızarmadan kavuruyorsunuz

- bu arada makarnalar haşlanmış oluyor

- tavaya makarnaların suyunu süzüp, ekliyorsunuz ve karıştırıyorsunuz

- en son da kremayı katıyorsunuz, damak zevkinize göre tuz ve karabiber katıyorsunuz..

- hemencik yiyorsunuz :) yanında hafif bir sofa şarabı güzel gider ;)


bu makarnaya sevgilim bayılıyor, favorisi, hergün yapsam hergün yer :)))


afiyet olsun!


1 yorum:

Kabuto dedi ki...

Ben bayıldım, herkese yapmalarını ve yemelerini tavsiye ederim :)