24 Şubat 2009 Salı

Hayat bir oyunsa, işte kuralları

bu yazının başlığı aslında bir kitap ismi :)


geçen hafta bana bir e-posta gelmişti, hayat kurallarını sıralanmış. amanın dedim önce, ben bu tip şeyleri hiç sevmem. yok "20 dakika içinde süper olun!", "3 günde 55 kiloya inin" vs.

hiç gerçekçi gelmez bana. bu kitabı da öyle zannettim. daha doğrusu ilk önce yazıyı öyle zannettim, ancak yazıyı sonuna kadar okuyunca çok hoşuma gitti, ben de yazının sonunda kaynak belitildiği için gittim kitabını aldım.

incecik bir kitap.
ahlaklı, huzurlu, sakin, bereketli, başarılı, mutlu yaşamak için gerekli olan bir takım erdemler en çok ilgili olduğu kurallara bölünerek çok güzel, sade bir dille anlatılmış Cherie Carter-Scott tarafından.
vala ben kitaplarını çizen, üstüne yazan tiplerden değilimdir ancak bu kitabı altını çize çize, unutmamam gereken paragrafların başına yıldızlar koya koya okudum. :)

kitapta bahsedilen kuralları ve ilgili erdemleri aşağıda kısaca listelemek istiyorum ama içeriklerini "öğrenebilmek" ya da bir daha bir daha "hatırlamak", olunan yerden daha ileri "kıpırdayabilmek" için kitabı kütüphanenize katmanızı tavsiye ederim...
ben az bir kıpırdadım sanki ;)

evet insanın hayatında yaşadığı tüm olumlu-olumsuz "şeylerden"yine sadece kendisinin sorumlu olduğunu kabul etmesi çok zor, biliyorum..ama öyle... :)


1. bir bedene sahip olacaksınız: "ondan ister hoşlanın, ister nefret edin, yine de yeryüzündeki yaşamınız boyunca sizinle olacaktır"

*kabullenme, özdeğer, saygı, zevk


2. çeşitli derslerle karşılaşacaksınız: ""hayat" denilen tam günlük gayri resmi bir okula kayıtlısınız. bu okulda her gün derslerinizi öğrenme fırsatına sahip olacaksınız. derslerden hoşlanabilir ya da nefret edebilirsiniz., ancak bunlar öğreniminizin bir parçası olarak sizin tarafınızdan tasarlanmıştır."

*açıklık, adalet, tercih, erdem

3. hatalar değil, yalnızca dersler vardır: "gelişim; bir deney süreci bir deneme, yanılma ve arada bir elde edilen zaferler dizisidir. başarısız deneyler tıpkı başarılı deneyler gibi bu sürecin bir parçasıdır."

*bağışlama, etik, mizah


4. bir ders öğrenilene kadar tekrarlanır: "dersler, siz onları öğrenene kadar çeşitli şekillerde tekrarlanacaktır. Bunları öğrendiğinizde bir sonraki derse geçebilirsiniz."

*farkındalık, isteklilik, nedensellik, sabır


5. öğrenmenin sonu yoktur: "hayatın, içinde ders bulunmayan bir bölümü yoktur. yaşıyorsanız, öğrenilmesi gereken dersler vardır."

*teslimiyet, kararlılık, alçakgönüllülük, esneklik


6. "orası", "buradan" daha iyi değildir: "orası" dediğiniz yer "burası olduğunda; sadece şu an "burası" dediğinizden daha iyi görünen bir "orası" elde edersiniz.

*minnettarlık, saplantısızlık, bolluk, huzur


7. diğerleri sdece sizin aynanızdır: "kendinizde hoşlandığınız ya da nefret ettiğiniz bir şeyi yansıtmadıkça, başka biriyle ilgili bir şeyden ne hoşlanabilir, ne de nefret edebilirsiniz.

*hoşgörü, açıklık, iyileşme,destek


8. hayatınızı gidişatı size bağlıdır: "gereken her araca ve kaynağa sahipsiniz. bunlarla ne yapacağınız size bağlıdır."

*sorumluluk, kurtulma, cesaret, güç, serüven


9. yanıtlarınız kendi içinizde saklıdır: "yapmanız gereken tek şey bakmak, dinlemek ve güvenmektir"

*dinleme, güven, esinlenme


10. doğduğunuzda bunların hepsini unutacaksınız: "isterseniz, içinizdeki bilginin çifte sarmalını çözerek onu hatırlayabilirsiniz."

*iman, bilgelik, sınırsızlık







http://gokceninozsesi.blogspot.com/

Hiç yorum yok: