24 Şubat 2009 Salı

hem tatlı konuşsak hem tatlı yesek nasıl olur ;)





ELMALI PASTA

tamamen o anki duygulara göre gelişen bir pasta.. :)

Arap Keki tarifine göre kek hamurumu hazırladım, pişirdim, ikiye böldüm. Ancak keki kakaolu değil, sade yaptım bu sefer.

iç:
4 orta boy elmayı rendeledim, 2 tatlı kaşığı tarçın, 2 yemek kaşığı şeker ile pişirdim.
kekin içine sürmek için kremayı hazırladım.

krema:

½ süt
2 yk şeker
3 yk un (silme)
bir yemek kaşığı margarin
(vanilya konabilir)


kremayı kekin her iki yarısına da sürdüm, krema üzerine ise elmalı karışım ekledim ve iyice kek üzerinde dağıttım, kekin 2. parçasını tüm bu malzemelerin üzerine kapadım.

Dr oetker'in çikolata sosunu da pişirip, sıcakken kekin üzerine döktüm ve soğuması için bıraktım.
Ben pastamın üzerini bir şey ile süslemedim ancak isteyen hindistan cevizi serpebilir.

kaynak: ben ;)



UN KURABİYESİ


Malzemeler:
1 paket margarin, oda sıcaklığında
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 kaşık pudra şekeri
4 kaşık buğday nişastası
Alabildiği kadar un (4,5 - 5 bardak)
1 çay bardağı pudra şekeri (Üzeri için)

Hazırlanması:
Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun.
Daha sonra hamurdan uygun büyüklükte parçalar koparıp yuvarlayın. Önceden ısıtılmış 160C fırında beyaz kalacak şekilde pişirin.
Fırından çıkınca pudra şekerine bulayın.

kaynak: burası :)




TAVUKLU SALATA

1 sb pirinç, haşla
İçine tazem soğan, ince ince didiklenmiş tavuk, salatalık, mısır, zeytin, közlenmiş kırmızı biber, maydanoz, dereotu, ince kıyılmış yeşil salata, soyasosu, limon, zeytinyağı koy ve karıştır.

bu tarifi tüm sosları ekledikten sonra en az bir saat kadar bekletirseniz, çok daha lezzetli oluyor.
mümkünse tuz eklememenizi tavsiye ederim, soya sosu bu ihtiyacı yeterince karşılıyor.
tansiyona dikkat ;)

kaynak: annem ;)

Hiç yorum yok: