11 Şubat 2009 Çarşamba

kaybetmeden öğrenmek mi "şanslı" olmak...?

bir süredir Biber'imin tuvaletini yaparken bir sıkıntı yaşadığının farkındaydım, tuvaletini yaparken kesik kesik yapıyordu, derken 2 hafta önce bir sabah saat 5 civarı canımcımın tuvalete gidip gidip yapamadığını farkettim, tabi bende uykuya son, panik olmaya hızla geçiş durumu oldu..
o gün sevgilim Biber'i hemen veterinerimize götürdü.

Bertuğ (vet. hekimimiz) sonda ile Biber'imin biraz idrarını aldı ve idrar testi yaptı. gıkını bile çıkarmamış bir de bunu yaparlarken, uysal oğlum benim, canım..
test sonuçlarına göre, Biber'in PH'ı yüksek çıktı yani 7,5. olması gereken referans aralığı ise 6,3 - 6,5.
Bunun sebebi olarak özellikle söylenebilecek bir şey yok pek.
akla ilk Biber'in yaşı geliyor(7), sonra kedilerin böbreklerinin zaten zayıf noktaları olduğu...

hemen üriner mamaya başladık. Specific marka üriner mama aldık ancak Biber onu hiç sevmedi ve 3 boyunca ağzına bir kaç tane dışında hiç koymadı. biz de royal canin marka üriner mama aldık, şimdi onunla mutluyuz :)
bu mama ile böbrek PH'ının düşmesini bekleyeceğiz. hım bu mamadan önce de aslında yıllardır hep, yine royal canin young male kısırlaştırılmış kedi maması kullanıyorduk. başka hiçbir mama kullanmadık..ama...

bu arada kan da alındı ve böbrek üre-kreatin değerlerine bakıldı. en önemli olan kreatin değeri, onda da çok kritik değilmişiz neyseki..
Biber'in kreatin değeri 1,3, referans aralığı ise 0,8-2,0. 1,5 önemli bir sınırmış, biz onun da altında kalıyoruz ama yine de dikkat etmemiz gereken bir noktaya ulaşmışız. nys şimdiki amacımız, PH'ı düşürmek, böylece kristalleşmeyi de kontrol altına almış olacağız.
böbrek değerlerini gördükten sonra, yine vetimizin bize önerdiği doğrultuda, Biber'in böbreklerini biraz dinlendirmek amacıyla 10 gün sabah akşam lasiks diye bir ilaç kullandık. bu ilaç biber'in daha fazla idrara çıkmasını sağladı.

dün Bertuğ'u ziyaret ettik yine. Biber için mama devam dedik, 2 sonra sonra değerlere yeniden bakılacak.
dünkü ziyaretimizde Şanslı Bey'i de götürdük..tırnakları kesilecekti ve artık aşılarına başlayacaktık. bizimki tabi doruk edepsizliği ile tırnaklarını kestirmek istemedi, Murat'ın kucağında debelendi, bağırdı çağırdı. derken, olaya ben müdahale etmek istedim artık, kısa bir zılgıttan sonra Şanslı Bey kaprisi bıraktı ve paşa paşa tırnaklarını kestirdi. sonra iki aşısını oldu, sanırım karma idi, ağır bir iğne olduğundan, canı çok acıdı, Murat'ın kolunun köşesine kafasını gömdü ve ağladı resmen, sonra ben aldım kucağıma, sustu..ama belli ki yavrumun canı çok acıdı..çok ağladı... :((
eve gelince yaramazlıkta nerede kaldıysa, devam tabi :)

Şanslı için bir "anne" görevi götürdüğümün farkındaydım ama dün veterinerde karşılaştığım durum yine de şaşırttı beni. hadi evde, ben onunla daha çok oynayıp, konuştuğum için yavru ördek gibi peşimden geliyor sanıyordum ama durum daha ciddiymiş, gerçekten o bir yavru ördek, ben ise anne ördekmişiz :))
çok hoşuma gitti...tüm şımarıklığını da, yaramazlığını da bana yapması, yaramazlık yaptığında, sözümü dinlemesi gerektiğinde de sakinleşmesi çok hoşuma gitti. neden? otorite olma merakımdan değil, iletişim kurabildiğimizi gördüm. birbirimizi anlamışız...
demek hayvan bile olsa, uygun koşullarda iletişim, anlayış ve sevgi olabiliyormuş...
hani hayvan küçümsenir ya... >:\

bu olaydan anladım ki, Biber'im bizimle daha çok yaşayacak, o kadar birbirimize aitiz ki, sanırım bir güç bize bir uyarı verdi, "dikkat et"dedi, "iyi bak sevdiğine"...
bakıcam, zaten gözüm gibi baktığıma daha da iyi bakacağım...söz..
cancağızlarım gitmek istemedikçe ben onlara hiç git demedim, demeyeceğim.

seviyorum kedi çocuklarımı , çok seviyorum...hep hep onlarla olmak istiyorum..hep istedim..

o zaman bunu bir şarkıyla sonsuzlaştırmak gerek yine... :)
10 sene önce, dün, bugün ve yarın, en büyük takıntılarımdan biri olarak, yine altında aynı grubun ve yürek insanının imzası olan bir şarkı...


BAŞKA TÜRLÜ BİR ŞEY BENİM İSTEDİĞİM

Başka türlü bir şey benim istediğim
Ne ağaca benzer ne de buluta
Burası gibi değil gideceğim memleket
Denizi ayrı deniz
Havası ayrı hava
Nerde gördüklerim nerde o beklediğim
Rengi başka tadı başka
Bir başka yolculuk dalından düşmek yere
Yaşadığımdan uzun
Bir tatlı yolculuk dalından inmek yere
Ağacın yüksekliğince, dalın yüksekliğince rüzgarda
Ve bir yeni ömür vardığın çimen yeşilliğince

Söz: Can Yücel Söyleyen : Yeni Türkü

1 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Sevgili Gökçe, blogunu yeni izlemeye başladım. Yine sayfanı, kızım sevgili kedoşum için araştırma yaparken buldum. Sevgili iran kedisi kızımı bugün kısırlaştırdık. Dün de ilk kez kan tetkikleri yapıldı, zaten daha sadece 8 aylık...
Değerlerinden kreatinin, 1.8 olması gerekirken 1.78 çıktı. İki gündür yapmadığım araştırma kalmadı, referans değerler içinde ama iran ırkı zaten narin ve böbrek sorunlarına çok yatkın... İçim gidiyor Balkızıma bir şey olacak diye. Yazını okuyunca seni çok iyi anladım, Biber'in şimdiki durumu ne, bana deneyimlerinle ne önerirsin?