5 Şubat 2009 Perşembe

Zengin insan en çok şeye sahip olan değil en az şeye ihtiyacı olandır

arayış hiç bitmiyor, "bir yere varmak isteyen kişi" için de zaten hiç bitmemeli..tabi neyi aradığına da dikkat etmeli kişi, maazallah mevlasını da bulur belasını da demişler.. ;)


ben de hep arayan, soranlardanım."varmak" uzak bir yer, yani insan ham oluo, biraz pişiyor ama "ol"ması uzun sürüyor veya "ol"amıyor.
başka hayatları okumak, dinlemek, izlemek de insana bir yol gösteriyor aslında çünkü kendi penceremizden sadece "kendi" baktığımız yeri görüyoruz, sanıyoruz ki tekiz, özeliz..işte hayat deneyimlerini paylaşmak bu açıdan önemli yoksa paparazziliğe merakımdan değil :)


bir site buldum: http://www.anahtardusunceler.com/
bu site güzel, özlü, her biri okuduğunuzda basit bile gelse ilk önce, anında "hıım evet evet" diyeceğiniz sözleri topluyor.kimden? sizden, benden, siteye üye olup da bu cümleleri gönderen herkesten.


benim en beğendiklerimden bir kaç tanesini aşağıda paylaştım..

iyi pişmek kısık ateşte, uzun sürede olan bir şey, o da yeterince pişer ve yeterli "sevgi"yi ve "dikkat"i verirseniz..biraz "göz"ü açmak gerek, "farkında olmak" gerek..

bazen bir iki cümle aydınlatır insanı bazen bir kitap..niyet olsun yeter ki..

ben siteyi beğendim, ilgilenenler için tavsiye ederim. çok zaman da almıyor..
"ham" olanlara, pişenlere, piştiklerini iddia edenlere duyurulur :)


****
- Bir insanın bildiğini zannettiği şeyi öğrenmesi imkansızdır. Epiktetos


- “Kendimizi gerçek anlamda tanıdığımızda insanların yaptığı hiçbirşey tuhaf yada bağışlanamaz değildir”. David Richo


- İçinizde nasıl yürüyorsanız, dışınızda onlarla selamlaşırsınız. Nil Avunduk


- Başkaları hakkında bizi kızdıran her şey kendimizi anlamamızı sağlayabilir.


- Einstein der ki : “Yaşamı nasıl gördüğünüz ile ilgili bir karar vermeniz lazım.Sizce dünya vahşi ve kötülüklerle dolu bir yer mi? Yoksa güzellikler ve mucizelerle dolu bir yer mi?” Evet,üzerinde düşünün ve kararınızı verin.
Sözünün devamında şöyle açıklar: ” Hayatı yaşamanın iki yolu vardır:
1.Hiçbir şey mucize değilmiş gibi (mucizeler yoktur,olmaz!)
2.Yaşamdaki herşey mucizedir.”
Siz hangisini seçmek istiyorsunuz?
Ve enteresan olan nedir biliyor musunuz?
Yaptığınız seçimler ve kararlara göre bir hayat süreceksiniz…Neye inanıyorsanız beyniniz onu haklı çıkaracak gerekli argümanları bulacaktır ve bu deneyimleri size yaşatacaktır.”Bak işte haklıyım” diyeceksiniz her türlü.

2 yorum:

Kabuto dedi ki...

Bana gelen bir e-postada tesadüfen bu söz vardı, yoksa o sözü buradan aşırmış değilim :)

Gamze Şener dedi ki...

Arayış Hiç bitmiyor,Bir yere varmak isteyen kişi için de zaten hiç bitmemeli,Aslında biliyor musunuz bir yere varmak istemediğimiz için arayış halindeyiz çünkü o yere varınca bitecek herşey...Jane Austen Sense and Sensebility hakkında bilgilenmek isterken çıktı bloğunuz karşıma şöyle bir göz gezdirdim de sanırım benzer kulvarlarda geziniyoruz,neyse sevdim ben,jane austen a da teşekkürler ,ekleyeceğim sizi bloğumda izlenenler kısmına ..

Sevgiler...