26 Mart 2009 Perşembe

NTV Bilim dergisi

Mart ayı başından beri, bu ay ilk sayısı piyasaya çıkan NTV BİLİM dergisi hakkında bir yazı yazmak istiyorum.
NTV Bilim, NTV Tarih dergisinden sonra güzel bir başka dergi. Piyasada bir çok bilim dergisi var ama umarım NTV'nin bu dergisi farklı bir yaklaşımla bilimi yurdum insanına daha çok sevdirmeyi başarır.
bu sayıda bir de ek var: ntv genç bilim.. kapakta çok sevimli bir konuyu işlediklerini görüyorsunuz, "erkek anneler: denizatlarının gizemli hayatı" :)

dergi ile birlikte hediye edilen bir de bir DVD var: İnsan beyni (favori konularımdan), bu ilk bölüm. dün izledim. bu ilk bölümde, "nasıl öğreniriz" konusunu işlemişler, bir dahakini merakla bekliyorum :)

Mart ayı sayısından birkaç ilginç başlık vermek istiyorum, ama derginin tamamı okunmaya değer...

- meşhur renkli küp ile adını duyuran Erno Rubik, bu sefer ise içiçe geçmiş iki küreyi kullanmış. amaç, iç kürenin içindeki 6 topu, dış kürede bulunan kendi renklerindeki yuvalara sokmak. sonuca varmanın ve çözmenin tek bir yolu var, aynı küpte olduğu gibi.. :)

-google earth ile Mars'a yolculuk : ama henüz Türkiye'de bu hizmet yok... :(

-homo sapiens 2.0: insan-makine gelişimi ve hızla şekillenen gelecek...

-görkemli Samanyolu: bilinenden daha büyük ve daha hızlı...

-karadelikler...

-meme kanseri tedavisi yolunda dev adım...

-bilgisayar virüsleri

-(favorim:) Yaşam nasıl başladı?: Miller-Urey deneyi 55 yıl sonra yeniden yapıldı...

-dönülmez eşiğin ufkundayız: küresel ısınma...(2100 yılında her iki kişiden biri aç kalacak diyor haberde :(

-100 milyon yıl dünyaya hükmettiler: sauropodlar... (tarihin en büyük otoburları)

-evrim ve insanlığı durumu... (bugünlerde ülkemizde -yurtdışında da tepki çekmiş- en gözde konulardan :)

-(favorim:) Alzheimer'a dur diyen protein...

-375 milyon yıl önce denizden karaya çıkan ilk hayvan: tıktalık roseae...

-veee Zihni Siniiirrr!


Hiç yorum yok: