13 Temmuz 2009 Pazartesi

yaratmak ya da yarat(a)mamak

üzerinde sıklıkla düşündüğüm konu: yaratıcılık
yaratıcılık derken hayal gücü yaratıcılığı da olabilir.
ben çok hayalperest olduğumu söyleyemeyeceğim ancak işte ortalarda bir yerlerdeyim sanırım.

bu huyumdan dolayı çocukken hiç evcilik oynamadım ben. ya yazı yazardım abuk sabuk ya dans ederdim. hayalimde yaptığım en iyi şey hep gezdiğimi ve başka ülkelerde olduğumu görmekti.
(bu yaşıma geldim hala ancak o yolla geziyorum ya neyse)

yakınlarda, "nolcak kızım senin bu halin?" diye kendi kendime hayıflanırken, parmaklarım beni istanbul oyuncak müzesi'ne götürdü. sevgilimle beraber olmaya başladığımız günden beri bir to-do list'imiz var (ingilizcesi daha bi fiyakalı oldu sanki yapılacaklar listesinin :))
o listede ilk yazanlardan biri bu müzeye gitmek, hala gidemedik :(
(olduğum yerde depresyona giricem şimdi, sürekli oraya gidemedik buraya gidemedik diye yazıp duruyorum, kendime gıcık mıyım neyim???)

velhasıl, sitede gezinip, sunay akın'ın sesinden güzel satırlar dinlerken, bir "yaratıcık semineri" ilanı farkettim.
efenim, siteden tanıtıcı bilgiyi aynen aktarıyorum:

"....Sanat yapıtlarından yola çıkıp, yaratıcılığın kökenlerini araştırarak, yaratıcılığın beslenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlar. Katılımcıların kendilerini özgürce ifade etmelerine, psikolojik ve sosyolojik açıdan olanak tanır. Sanatı ve bilimi yan yana getirerek çok boyutlu bakış açısı sağlar.Katılımcıların analiz ve sentez yeteneklerini geliştirir.Sanat tarihi, felsefe, tarih ve bilimin bütün dallarında bilgi vererek çağdaş sanat yaklaşımı edinmelerine katkıda bulunur..."


fiyat uygun, yer uygun, fikir süper, e ne duruyor ben?
yeni eğitim -güncel ise- şubat ayındaymış. vala gidebilirim, her şeyi yapalirim her an..

öğrendim nasılsa ruhumu şımartmayı :)
herkes görsün - bilsin diye işte burası: www.istanbuloyuncakmuzesi.com/

1 yorum:

Sanem dedi ki...

Yorum yazmak bu güneymiş. :)) Tırnak içindeki paragrafı okumak bile heyecanlandırıyor insanı. Koşullarınız elveriyorsa hiç durmayın, hemen uygulamaya geçin derim. Sevgiler...