17 Ağustos 2009 Pazartesi

2 film: hayrı pıtır ve buzul hayvangilleri :)


harry potter - the half blood prince (harry potter ve melez prens)

ne zamandır yazacağım...fantastik film ve animasyon-çizgi film seviyorum ben. fantastiklerden ilk sıralar için harry potter ve yüzüklerin efendisi kapışırlar.


temmuz'da "harry potter - the half blood prince" türkiye'de gösterime girdi ve biz hiç zaman kaybetmeden 4. gününde izlemiştik sevgilimle. filmin başladığı andan bitişine kadar olan tüm dakikalar özeldi benim için. inanılmaz zevk alıyorum o büyülü dünyadan ve çok güzel ingiliz ingilizcesinden...

kitap serisi 1.kitaptan itibaren sinemaya uyarlanmıştı ve görüntüler gitgide kaliteleşti, bir çocuk filmi olmaktan çıktı bir çok insana göre. hatta son filmde bazı sahnelerin çocuklara uygun olmayacağı düşünülmüş ve başlangıçta "some material may not be suitable for children" şeklinde bir uyarı cümlesi de konulmuş. izlerken ve kendimizi dibine kadar kaptırmışken, biz bile hopladık filmin bazı yerlerinde sevgilimle :)

kitaptan sinemaya uyarlanan filmlerin çoğuna kitaptaki detay beklentisiyle gidilirse, hayal kırıklığı oluyor. e harry potter da ilk filmden itibaren aynı kitabi detayı veremiyor tabi. ama bu tip cümleleri ben eleştiriden saymadığımdan, çok ama çok beğenerek izlediğimi söylemekte bi zarar yok. gerçekten görsel birer şölen bana göre...

şimdi bu konudaki en son planımız -daha önce de yaptığımız gibi- serinin tüm filmlerini arka arkaya dizip, elimize de bol mısır patlağı alıp, tüm gün seyre dalmak...bunu hayatım boyunca tekrarlayabilirim gibi geliyor :)

half blood prince neymiş, hiç fikrim yok ama bi bakim diyenlere burası, burası (bu sayfada "Harry Potter filminin son serisi olan Harry Potter ve Ölüm Yadigarları Amerika’da çok satanlar listesinde ikinci sırada yer aldı." diyor) bi de burası
ayrıca seri hakkında akılda tutmak isteyenlere detay için burası

bu bölümde neler oluyor diye merak edenlere kısa açıklama:
Harry Potter'ın Hogwarts'taki altıncı yılında geçen roman, Lord Voldemort'un geçmişini, Harry'nin son savaş için hazırlıklarını ve ergenlik döneminde gelişen romantik ilişkileriyle duygusal çatışmalarını konu alır.bu kitapta yanı sıra Lord Voldemort Draco Malfoy'u görevlendirmiştir.Draco ailesinin geçmişini geleceğini öğrenir. Babasının bir ölüm yiyen olduğunu, Voldemort'un en sağdık yandaşlarından biri olduğunu ve bu görevi ailesinde soyundan gelen bir gelenek olduğunu öğrenir. (kaynak: wikipedia)

bu seriye hassas olanlar, bi de kitabı okuma fırsatı olmayanlara bi gıcıklık yapayım: filmin sonunda şaşıracaksınız..eki eki :)

yazı yayını sonrası ekleme: dumbledore's farewell isimli bu soundtrack gerçekten beni sarsıyor ki bi de bu sahneyi koca sinema salonunda, gözlerim koca koca olmuşken nasıl izlediğimi, bu müziğin beni ne hale koyduğunu bi düşünün...
o notalar işte bu notalar

Ice Age-3




bence bu serinin 3'ü de anlatılmaz, izlenir, yaşanır, kopulur :)

bu sefer;
o sincapımsı şirin şey var ya-ismini hatırlayamadım- yine asla ele geçiremediği meşe palamudunun peşinde. ancak bu palamudun peşinde koşarken bi de "aşkı" çıkacak karşısına, derdi azmış gibi :)
Manny ve Ellie'nin bebeleri olacak ve son hız ona hazırlanıyorlar.
adamım Sid ise, bulduğu dinozor yumurtalarından çıkan yavrularla "anne" sanacak kendini ve bu bir maceraya atacak onu.
kedigillerden Diego artık bi kaplan olarak yeterince iyi olmadığını (yani atak ve iyi avcı) sorgular.
ekip bu sefer bir yeraltı dünyasında bulurlar kendilerini ve işte burada bu ekibe süper gelincik Buck katılır. gerçekten ekol olacak bi karakter :)




yine eğlenceli, ne denir ki daha?
hayat nedir ki zaten, daha çok gülmek gerek ve bu filmi izlemek gerek :)
iyi eğlenceler!


ön bilgi için burası lütfen ;)

3 yorum:

biberli dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
lunawar dedi ki...

Scrat..
;)

wmina | queen elisabeth dedi ki...

harry potter benim vazgeçilmezim. o dünyadaki herkesin ayrı ayrı hikayesi yazılsa filmi çekilse ömrüm boyunca hep bir sonraki filmi beklesem keşke...

Yalnız film konusunda beni tek üzen şey FYBS nın filme dahil olmamasıydı. Çok kızdım. Hee bir de ilk terminalde geçen sahnelerin kitapta olmaması...

Bence harry potter'ın yönetmeni değişmeli..

Harry Potter hiç bitmesin ^^