17 Eylül 2009 Perşembe

çocukluğuma gönderiyorum bu yazıyı...

yazmak istediğim başka bi yazı vardı aslında. bi bağ bozumu gezimizle ilgili ama sonraya sarkıtmak istiyorum onu...

şimdi vakit bayram öncesi, şeker dolu :)
hala bayramlar gelince mutlu olan biriyim ben. evet, artık yeni ayakkabılarım yatağımın başucumda yatmıyor olabilirim ama, yeni aldığım "cicilerimi ve o cicileri giyme heyecanını" aklımın başucunda tutuyorum :)

bayramların içimi burkan kısmı ise, artık dedemin hayatta olmayışı, anneannemin ise olanları farkedecek durumda olmaması...hayatımda çok ama çok önemli yeri olan anneannemlerin evine artık eski mutluluk veya kavuşma duygularıyla gidemiyor olmak canımı yakıyor...

ama bazen o günlere dönüveriyorum birden...

bir koku, bir şarkı, taze ev yapımı börek kokusu, kızarmış, mis gibi ev köftesi, zeki müren, eski türk filmleri, türk sanat müzikleri, bazen de arabesk şarkıları götürüveriyor o zamanlara...
arabesk şarkılar diyorum çünkü o zamanlar türk filmleri vardı tv'de bolcana ve bilirdik işte o şarkıları oralardan. mesela kim bilmez ki "nikah masası"nı şimdi..? :) ya da müslüm gürses'in, orhan gencebay'ın, ferdi tayfur'un en klasiklerini...bilirim ben de ve o günlere götürdüğü için severek de dinlerim.

geçen gün umud'um bi albüm paylaştı bizimle. Suzan Kardeş'in, bazı ünlülerle seslendirdiği şarkılar var içinde. kimler yok ki; cem yılmaz -bu kadar iyi bir sesi olduğunu bilmiyordum mesela-, yasemin yalçın, olgun şimşek, demet akbağ, meltem cumbul, yılmaz erdoğan...
bu albümün tamamını çok severek dinledim ancak 3 şarkı var ki, kalbimin çarpma hızını değiştiriyorlar. biri; yasemin yalçın'ın söylediği "taht kurmuşsun kalbime"; bir müslüm gürses şarkısı...o şarkı; anneannemin kokusu, teyzemin sesi, dedemin gülümsemesi gibi, bir de cem yılmaz'ın söylediği "ah bu gönül şarkıları" isimli türk sanat müziği çalışması var; o ise mis gibi 5 çayı, börek kokusu. olgun şimşek'in söylediği "ellerim bomboş" ise daha genç olduğum zamanlardan bi zaman...


albüm hakkında bi videoyu buradan izleyebilirsiniz.
bunun dışında;

* taht kurmuşsun kalbime-müslüm gürses yorumu, buradan
* ah bu gönül şarkıları-cem yılmaz yorumu, buradan
* ellerim bomboş-fatih erkoç yorumu, buradan
* neden saçların beyazlamış arkadaş-adnan şenses yorumu, buradan

aldınız mı siz de o güzel siyah-beyaz fotoğraf kokusunu, hissettiniz mi anneanne-dede huzurunu...?

2 yorum:

Tolga dedi ki...

Müslüm Gürses de söylemiş olabilir "Taht kurmuşsun gönlüme" şarkısını, ama o şarkıyı asıl Esengül söylemiştir.

biberli dedi ki...

bayılıyorum senin bu müzik bilgine...