11 Eylül 2009 Cuma

Kitap: Emma & Film: Becoming Jane Austen

hava nerdeyse koyu gri...
belli, yeniden yağacak...
yarın da bu şekilde olacakmış.

başkalarının da canının yanmamasını diliyorum sadece...

biz evden çıkmamayı planlıyoruz.
haftasonumu yeni aldığım ve hemen okumaya başladığım kitaplarıma gömülerek ve ayın sonunda başlayacak, hayallerimin kapısı olan eğitimle ilgili olarak çalışarak geçirmeyi planlıyorum. bi de belki araya hoş bi sonbahar filmi sıkıştırırız...

epeydir, okuduğum kitaplar hakkında yazmadığımı farkettim. Hemen bu boşluğu doldurmaya karar verdim.


son okuduğum kitapların en sonuncusu; Emma. yazarı ise benim için özel olan; Jane Austen.



Emma, Jane Austen'ın en sevdiği romanıymış, bir de ölmeden önce yazdığı en son romanlardan biri (1816)

Emma'nın konusu İngiltere'nin romansal mekanı Highbury kırsalında geçiyor. Emma, 21 yaşında genç bir bayandır, çevresinde saygı uyandıran, ayrıcalıklı bir sınıfa aittir.

romanda Emma üzerinde kontrolü olan karakter ise Mr. George Knightley'dir. Onun dışında romanda bir çok karakter var ve hepsinin romana dağılışı o kadar güzel ki, sadece Emma veya Mr. Knightley o kadar çok ön plana çıkmıyorlar.

Emma çöpçatanlık yapmayı çok seven ancak asla evlenmeyi düşünmeyen biri. Etrafındaki arkadaşlarına çöpçatanlık yaparken, bir kaç yanlış anlamaya da sebep oluyor tabi :)
Roman, alışılagelmiş bir Jane Austen stili olarak, mutlu sonla bitiyor :)

Kitabın başlarında, İngilizlerin- daha çok eski İngilizlerin- aşırı kibar, laf uzatmalı veya ağdalı dili, bende kısmen komedi etkisi yaratsa da, kesinlikle dinlemekten ve okumaktan çok zevk alıyorum.

Jane Austen demişken; dün akşam "Becoming Jane" isimli, Jane Austen'ın hayatının bir parçasına tanıklık eden, başrollerini Anne Hathaway ve James McAvoy'un paylaştığı filmi izledik.















evet, Jane Austen'ın hayatının aşkını bulmasına, yazı tutkusuna bir filmle bile olsa tanıklık etmek hoş olsa da, film bence iyi kurgulanmamış, biraz yavan bir filmdi. Hım, film İngiltere kırsallarında çekildiğinden inanılmaz güzel manzaralar vardı ama bence sanki bir şeyler eksik kaldı. ya da benim için anlamı başka olan bu tip filmlerin bende yaratacağı tat o kadar hazır ki, ben yargılıyor olabilirim beklentimi karşılamayınca.
Yine de konusundan ötürü arşivimizin en değerli filmlerinden...


Daha önce hiç Jane Austen okumayan, fikri olmayan veya daha önce başka bir yazımda da belirttiğim gibi, benim gibi "kabarık etekler dönemini" seven herkese okumaya çok değer bir yazar olarak tavsiye ederim...

4 yorum:

philosophique dedi ki...

Emma benim de en sevdigim Austen kitaplarindan biri. Bir de basrolunde Gwyneth Paltrow'un oynadigi film versiyonu var, o da cok seker. Tavsiye ederim.

Filmi ben de izlemistim. Yalniz ben Anne Hathaway'i pek sevmiyorum galiba, onu biricik Jane Austen'ima yakistiramamistim.:)

Ben yakin zamanda Elisabeth Gaskell'i kesfettim. O da Ingiliz bir kadin yazar ve yazdigi donem cok daha ilginc, Endustri Devrimi ve onun etkilerini anlatiyor. North and South diye bir kitabinin 4 bolumluk kisa dizi bir BBC uyarlamasi var ki "Pride and Prejudice"a bile fark atti benim gozumde. Eger bulabilirsen mutlaka tavsiye ederim.

nilo dedi ki...

Jane Austen'ı bende seviyorum ama doğruyu söylemeliyim kitaplarından uyarlanan filmleri izlemeyi daha çok seviyorum. Kitabı henüz okumadım ama film güzeldi...

Kitap Kurdu dedi ki...

En sevdiğim yazarlardan. Ama daha Emmayı okumak için sıra gelmedi. İlk fırsatta okuyup blogumda yazacağım. Teşekkürler paylaşım için.

biberli dedi ki...

sevgili philosophique'cum, sanırım benim de filmle ilgili bi diğer sıkıntım da Anne Hathaway idi :) filmi izlerken ara ara sızlandım, "neden seçmişler bu kadıncağızı Jane Austen olarak?" diye. olmadı, yerine oturtamadım ne yazık ki...
Tavsiye ettiğin yazar Elisabeth Gaskell'i mutlaka edineceğim, diziyi de listeme ekledim ;) sağol canım...

Nilo'cum, kitapları okuyunca filmler bana hep biraz daha tatsız gelmiştir ama bazen tersi de olabiliyor tabi.

sevgili kitap kurdu, buralarda olmana sevindim:) Blogunda Jane Austen yorumlarını okumak için sabırsızlanıyorum...sevgilerimle..