12 Eylül 2009 Cumartesi

kitap: roma'da yedi cinayet

bugün, saat 4 itibariyle bitirdiğim son kitabım; roma'da yedi cinayet. yazarı; guillaume prevost.

bir ay kadar önce okuduğum "ben, mona lisa"dan sonra arka arkaya biraz orta çağ takılıyorum işte. bi kitap daha var rafımda bu konuda, önümüzdeki günlerde ondan da bahsedeceğim.


"roma'da yedi cinayet", 1514 yılında, şehir meydanında, bir sütunda korkunç bir şekilde öldürülmüş bir erkek cesedi bulunmasıyla başlıyor. cesedin etrafı meraklı romalılarla kalabalıklaşırken, bu kalabalığa bir de eski polis müdürünün oğlu, tıp öğrencisi Guido da katılıyor. Guido, babası gibi akıllı ve meraklı bi kişiliktir ve bu merakıyla birlikte kendini olayı derinlemesine araştırırken bulur, yanı başında ise deha isim Leonardo da Vinci vardır.

roman bildiğimiz polisiye tarz bir roman. özlemişim ne zamandır. katili bulacağım diye çok uğraştım ben de ama her zaman olduğu gibi katil hiç beklenmedik biri çıktı.... :)

leonardo da Vinci ise alakalı alakasız her konunun altında çıkmasıyla, aklını sergilemesiyle ilgimi çok çeken bir kişilik olmuştur. bu yüzden kitapta olması ayrı bir zevkti benim için. eskiden hayatını incelemiştim da vinci'nin bi kaç kitap eşliğinde. bi ara onlardan da bahsetmek gerek..

polisiye, orta çağ, roma sokakları, biraz sanat...ben kitabı başlığını görünce almakta bir an bile tereddüt etmemiştim, belki benim gibi hissedersiniz siz de ;)

iyi okumalar....

1 yorum:

wmina | queen elisabeth dedi ki...

ilgimi çekti listeme ekliyorum hemen :D