30 Eylül 2009 Çarşamba

kitap: umut: hayat akan bir sudur / ikna

bu sabah kalan son 4-5 sayfamı da okudum servisimle işe gelirken ve bitirdim bitmesini hiç istemediğim kitabımı...
serinin ikinci kitabı "umut: hayat akan bir sudur", ayşe kulin.

ilkini de yakınlarda okumuş ve çok beğenmiştim.
umut: imzalanan antlaşmalarla elden çıkan Bosna'dan bir ailenin İstanbul'a göçü ve yeni hayatlarına alışmalarını, ilk kitapta anlatılan Reşat Bey ailesinin sürgün sonrası hayatlarını, bu iki aileden Kulin ailesinin doğuşunu, o dönemlerde farklı etnik kökenlerden gelen insanların birbirlerine aşık olma haklarının ellerinden alındığını, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun sancılı ilk zamanlarını ve insanların vatanlarını gönülden sahiplenişlerini, kalkındırmaya çalışmalarını, kısa sürede köprüler, barajlar, verimli tarlalar yapılandırdığını, Atatürk'ün ölümünü ve kocaman bir ailenin her şeye rağmen nasıl birbirlerine bağlı kaldığını ve tüm zorluklara rağmen ayakta kaldığını anlatıyor.

daha önce bi yazımda üçüncü kitap "nefes nefese"yi II. Dünya Savaşı dönemini anlattığı için ve o dönemler beni çok etkilediği için okumayı düşünmediğimi yazmıştım. Ancak fikrim değişti. Aileyi merak ediyorum, o dönemleri merak ediyorum. Okurken ağlayacaksam ağlayacağım, napim yani...

bu seriyi tüm tarih ve tarihsel roman sevenlere şiddetle tavsiye ediyorum..


****

bugünlerde bitirdiğim diğer bir kitap ise; ikna, jane austen kitabı.






















jane austen, güçlü kadın profilini kitaplarına hep yansıtmıştır. bu profillerin kanımca en favorilerinden biridir Anne Elliot. ancak, dönem kuralları içerisinde toplumsal yaşamdan tamamen kopmamak adına da Anne bazı davranış kurallarına "ikna" edilmektedir. ayrıca yıllar sonra karşısına, bir kez nişanlanıp evlenmek üzereyken ayrıldığı Yüzbaşı Wenthworth çıkmıştır. bir daha olmaz derken aşk hayatları da renklenecektir.

yine ilginç diyaloglar, kabarık etekler, kibar cümleler...ikna, jane austen'in ölümünden önce yazdığı son roman bu arada.

iyi okumalar!

Hiç yorum yok: