13 Eylül 2009 Pazar

kitap: veda

yıllar sonra okuduğum ikinci "ayşe kulin" kitabı. ilki ise "adı aylin" idi ve o zamanlar üniversite ilk sınıflardaydım...
"adı: aylin" hoşuma gitse de, ayşe kulin'in diğer kitapları bir daha ilgimi çekmemişti nedense.
taa ki veda-umut ve nefes nefese serisini görünceye kadar...

"veda"yı henüz okudum.
osmanlı'nın çöküş yılları, aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti'nin de bol sancılı doğuş zamanları.
vahdettin, soyunun 600 sene hükmünü sürdüğü topraklarından bir ingiliz gemisi eşliğinde kaçma planları yapmakta, istanbul ve ülkenin her bir köşesi işgal edilmiş, halka saldırılar-yağmalamalar artmış, yoksulluk ve hastalıklar zorlukla kontrol edilebilmekte ve insanların canını yakmaktadır...ama insanların canları, kendilerine ve topraklarına sahip çıkmayan padişahlarıyla daha çok yanmaktadır...

işte tüm bunlar olurken bir aile, bir konak bu romanda merkezi oluştuyor. ülkenin içinde bulunduğu durum bu aile tarafından aktarılıyor. ülkede değerler değişiyorken, konakta da değerler zamana ayak uyduruyor mecburen...
tarihsel konulu bir roman olması, gerçek olaylardan esinlenerek yazılması benim bu romanı okumam için yeterli sebepler oldu...
sırada "umut" var ancak seriyi arka arkaya okuyup bayılmamak için araya çeşit koydum :)
"nefes nefese"yi ise okumayı planlamıyorum, şayet II dünya savaşı-nazi konulu kitapları okumaktan, filmleri de izlemekten hiç hazzetmem...

tavsiye ederim...iyi okumalar!

Hiç yorum yok: