28 Aralık 2009 Pazartesi

kitap: edebiyat ve patates turtası derneği



"edebiyat ve patates turtası derneği" son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplardan. yazarlarından mary ann shaffer bir editör, kütüphane görevlisi ve kitap satıcısı olarak çalışmış; yeğeni annie barrows ise bir çocuk kitapları yazarı. doğrusu çok başarılı bir iş çıkarmışlar birlikte...

kitabın konusu: ikinci dünya savaşı bitmiştir (ocak ayı 1946). londra bu savaşın etkilerinden kurtulmaya çalışmaktadır. kahramanımız juliet ashton, yeni kitabı için bir konu aramaktadır. ümitlerinin tükendiğini sandığı anda, ingiltere'ye bağlı guernsey adası'ndan aldığı bir mektup onu başka insanların ve başka bir dünyanın içine doğru hızla çeker. halbuki mektubu gönderen kişiyi tanımamaktadır. mektuplaşmalar devam ederken, adada savaş sırasında kendilerini eğlendirmek, biraz da acılarından uzaklaştırmak için bir grup insanın bir kitap kulübü kurduğunu öğrenir ve ilgisi artar. kulübün ismi ise daha da enteresandır: edebiyat ve patates turtası derneği...(bir kitap kulübüne neden bu ismin verildiğini anlatmayacağım, kitabı okumak isteyenler okurken gülsünler istiyorum:) derken juliet kitabının konusunu bulmuştur, küçücük bir adada, zor zamanlardan birbirine ve kitaplara tutunmuş bir grup insanın hikayesi...

çok sıcak, çok keyifli bir kitap...savaşın çok ama çok kötü bir şey olduğunu bir daha hatırlatıyor ama asıl önemlisi sevginin ve birlik olmanın çok daha büyük kötülükleri alt edebileceğinin altını çiziyor...bu arada kitap, klasik bir kitap formatında değil, bir çok mektuptan oluşuyor. mektupları okurken o insanların dünyalarına, duygularına giriyorsunuz. sanki yolda yürürken karşılaşacak, selamlaşacak ve sohbet edecekmişsiniz gibi hissediyorsunuz; hayatınıza giriyorlar...

kışa çok uygun sıcacık bir roman...kesinlikle tavsiye ederim...

not: kitapta adı geçen guernsey adası gerçekten de varmış. ingiltere ve fransa arasına sıkışmış küçücük bir adacık. hakkında bilgi için burası ve burası.

4 yorum:

Kartagis dedi ki...

Hiç okumayı düşünmüyordum ama konusu çok güzelmiş, elimdeki kitapları bitirince (ne zaman biterse artık) okumak istiyorum...

lunawar dedi ki...

ada fikri nedense bir süredir bana dünyanın en güzel fikri gibi geliyor..

biberli dedi ki...

adada yaşama fikri güzel ama bir anakaraya da çok uzak olmamasını ben bizzat kendim tercih ediyorum :)

Umudum dedi ki...

ben salağım biliyor musunuz?
Düşünüyorum düşünüyorum ankara da ne işi var ki bu kızın bi türlü bulamıyorum?? Gerçekten salağım!! :))