22 Şubat 2010 Pazartesi

Sherlock Holmes


Robert Downey Jr, Jude Law ve Rachel McAdams'lı, 2009 yapımı Sherlock Holmes'u izledik nihayet...

ben ki polisiye filmlere, kitaplara ama en özelinde Sir Arthur Conan Doyle'un Sherlock Holmes'una, Agatha Christie'nin Hercule Poirot'una bayılırım ama bu Sherlock Holmes filmini sevmedim...

*Hercul Poirot

* Sherlock Holmes

bu filmi izlerken benim için en önemli olan şeyler, bir polisiye film izliyor olmam ve Sherlock izliyor olmamdı, onun dışında beklentimi karşılamadı.
bir kere Sherlock Holmes filminde/dizisinde sağlam bir İngiliz ingilizcesi olmalı, bu filmde yoktu. kenardan kenardan kulağımıza çalındı ama o adam bir İngiliz yahu! Amerikan aksanı ile İngiliz İngilizcesi bu kadar oluyor işte!

sonra; Robert Downey Jr, en başından beri Sherlock karakterine yakışmayan bir aktör bence...Sherlock Holmes daha keskin hatlara sahip, ince uzun bir adam olmalıydı. daha İngiliz tipli olmalıydı...bu da olmamış...

karakteri sürekli "bohem" ve kafası uyuşuk olarak vermek, sonunda da iki titiz zeka sahnesi koymak Sherlock Holmes'u canlandırmak değildir...onun o keskin zekasını tipinden de anlamalısınız ilk önce, elinde tuttuğu pipodan, kısılmış gözlerinden ve gerilmiş yüzünden..o garip şapkayı da unutmamak gerek tabi :)...guy ritchie amcamız bir farklılık getireyim diye düşünmüş olabilir ama yılların Sherlock Holmes'una farklılık getirmek haddine mi acaba?!
sonra sonra; filmin konusu, her zaman bir yerlerde izleyebileceğimiz cinsten bir polisiye-aksiyon konusuydu. Sherlock zekasını, heyecanını çok da ortaya çıkaran bir konu değildi. çoğu zaman basit bir Amerikan aksiyon filmi izlenimi verdi bana...

Sherlock Holmes 2009'da, Robert Downey Jr ve Jude Law heyecan, aksiyon peşine düşmüş iki liseli, tıfıl genç izlenimini vermekten öteye gidemediler gözümde. dövüş sahnelerinde bolcana atlama-zıplama vardı. sanırsınız ki, bizim Sherlock ve Watson her gün karate dersi alıyorlar, siyah kuşaktalar vs...üzgünüm...bu kadar dırdırlanmak istemezdim ama benim için çok ama çok önemli olan bir polisiye - roman karakteri için çok beklenmedikti bu da...her tarafı "Hollywood" kokuyordu filmin...

Sherlock Holmes deyince Matt Frewer'ı anlıyorum. bu adamcağız ABD doğumlu olsa da, tam bir İngiliz gibi konuşabiliyor ve Sherlock karakterine de hem dil hem de fiziki anlamda çok yakışıyor. ayrıca Dr Watson rolüne de Kenneth Welsh hakkını veriyor...Jude Law değil...Matt Frewer'lı Sherlock için burası


* aşağıda: Dr Watson rolünde Kenneth Welsh ve Sherlock Holmes rolünde Matt Frewer

filmde oyunculuk, oynadığı karaktere uygunluk olarak en yakışanı bence Mark Strong ve canlandırdığı Lord Blackwood idi...kendisini bi daha izlemek isterim...rola uygun karizması, ses tonu çok iyiydi...


Eddie Marsan'ı da atlamamak gerek..kendisi favori aktörlerimdendir...özellikle Happy-Go-Lucky filminde psikopat sürücü öğretmeni rolünde çok beğenerek izlemiştim. bu filmde ise Müfettiş Lestrade'i canlandırıyor. ancak alışılagelmişin tersine, bu filmde müfettiş, Holmes taraftarı bir müfettiş... ;)

bu kadar hevesle beklediğim, izlemek için günlerimde boş anlar yokladığım, en nihayetinde bulduğumda mutlu olduğum bu film benim için tam bir hayal kırıklığı...

* daha önce kimler Sherlock Holmes karakterini canlandırmış diye merak ederseniz, adres burası..
* eskilerden bir holmes bölümü izlemek için burası, burası
şu ingilizcenin güzelliğine bakın yaa! işte böyle olmalıydı!
Tükçe'den sonra kulağıma en güzel gelen dil bu dil yaa...seviyorum.. :)

hımm unuttum notu 1: bu "Baker Street" İngiltere'de değil mi, filmde neden hiç yemyeşil İngiliz taşrası yoktu ki, onu da anlamadım!


hımm unuttum notu 2:
nilo'nun fikri: "jude law sherlock holmes karakterine daha çok yakışırdı." evet olabilir, daha iyi olacağı kesin bence de :)

4 yorum:

nilo dedi ki...

Gökçekız, azcık ucundan izledim ama bana öyle geldi valla...bi doğru dürüst izleyeyim de anlatırım ;)

Umudum dedi ki...

aman da film eleştirmenliği de yaparmuş benim tatlımm ne de güsel yaparmış :)

Filmi izlemedim henüz ama söylediklerine sonuna kadar katılıyorum :)) nasıl oluyorsa??

ehehehhe..

şuursuz dost umo :)

biberli dedi ki...

yaptım vala Umud ya, nasıl pislik attım filme ama...adamlar çalışmış, para yatırmış, uğraşmış, ben 2 dakka da ezdim ya, helal olsun bana...emeğe saygısızlık mı ettim ne acaba?
(vicdan sesi)

onlar da adam gibi yapsalardı huleyynn!
(biberli sesi:)

ben de sana katılırım güzellik ne olacak, arkadaşlık öldü mü? ;)
(kalbimin sesi:)

biberli dedi ki...

nilo'cuk, vala bunu izleyeceğini, bence "harbi Holmes" filmelerini izle, valla, aha da buraya yazıyorum, gerçekten polisiye izlediğini anlarsın...

öperim bal badem anne:)