15 Nisan 2010 Perşembe

tüy dökülmesi ve bizimkiler


büyük oğlum Biber'in tüylerini en son Aralık ayında kazıtmıştık...ancak son 2 aydır Biber'in çeşitli yerlerinde önce öbek şeklinde tüy dökülmeleri oldu sonra onlar çıktı ama genel olarak tüylerinde bir matlaşma, kepeklenme ve uzamama durumuyla karşı karşıya kaldık...cancağızımı sevdiğim zaman hep elime takır takır tüyleri geliyordu.

biz de kalktık sevgili veterinerinerimiz Bertuğ'a gittik...(süper vet Bertuğ kendisi...Ataşehir, Tepeüstü ve yakınlarda oturuyorsanız ya da gerçekten iyi bir veterinere ihtiyacınız varsa, ben seve seve Bertuğ'u öneririm. işte iletişim bilgileri:
BBÇ Veteriner Kliniği - Veteriner Hekim Bertuğ Çiftçi
Yeni Çamlıca Baraj yolu Cad. Özgür Sok. No:18 Yetkili Kişi: Telefon: 456 36 06
)

Bertuğ kontrol ettikten sonra, tüy seyrelmelerinin, uzamamasının veya dökülmesinin bir çok sebebi olacağını söyledi. örneğin troid problemleri gibi ya da karaciğer problemleri gibi. ama en basitinden vitamin eksikliği de olabilir dedi. tabi hangisinin olduğunu kesin anlamak için en iyi yol tahlil yapmak ama biz, Bertuğ'un da tavsiyesiyle, vitamin tedavisine başladık çünkü troid veya karaciğer ile ilgili bir hastalığın başka fiziksel belirtileri de olabilirmiş-gerçi karaciğer biraz sinsi bir hastalıkmış, son aşamada artık hayvanın şişen karnından belli olmaya başlarmış, siroz işte- Allah Korusun!

bir ay boyunca Biber boyutunda bir hayvan için günde 2 adet vitamin yutturuyorum (yukarıda resmi olan vitamin, hemen arkasında da çatal karam çingenem oğlum, Biber'im:). kucağıma alıyorum, şıp! diye yutuyor akıllı oğlum :) henüz bir hafta oldu ama belli belirsiz de olsa, ellediğimde tüylerinde bir farklılık seziyorum..hım bu arada Şanslı'ya bir table veriyoruz. önlem niyetine...

tüy konusu önemsiz dememek gerek...biz nasıl sağlıklı olup olmadığımızı saçımızdan, tırnağımızıdan, cildimizin renginden vs. tahmin edebiliyorsak, hayvanlar için de aynı mantık geçerli...


bu arada, dün Şanslı Bey'in tüyleri kazıtıldı :) koca kafa küçük bi armut şeklinde vücut ortada çırılçıplak kalıverdi :))) ama çok seviyorum bu halini, her bi yerinden daha rahat öpebiliyorum, tertemiz..bi de bi parfüm sıkılmış ki, mis mis! :))
seviyorum ama kimi, en tatlı birilerini, nasıl anlatsam size, patilerine baksanıza :))))
ehe!

3 yorum:

Kabuto dedi ki...

Hani şuydu?

Seviyorum ama kimi
En tatlı birisini
Nasıl anlatsam sana?
Çizgilere baksana

ühü!

biberli dedi ki...

hayatım o senin için başka özel bir uyarlama...senden sonra da bebeklerşm var, o da onlar için...hepinizi çok seviyorum canım ben...çizgili ve kuyruklu-patili olanlarınızı, hepinizi :)

JuVeNiL dedi ki...

ay yerim o patişleri yeriiim:)