13 Mayıs 2010 Perşembe

ingiltere-stonehenge


dün Southampton'a geldik ve ev sahibimiz Raphael ile tanışıp, eve gittik. gecemizi sohbet ederek ve Raphael'in yaptığı yemeği yiyerek geçirdik..

Sabahtan ise Brighton'dan önce Salisbury'e geldik, hani şu hakkında öyküler olan. çok eski ve tutucu bir köy. ben biraz korktum çünkü eski bir havası var ve o öyküleri biliyorum çok eskilerden..klasik bir ingiliz cinayet filminden fırlamış gibi...hani Miss Marple vardır mesela, hıh işte aynı oradaki kıyafetlerde kadınlar ve amcalar var...büyük kiliseler ve kathedraller...çok acaip :) acaip bir dünyadayım sanki....

ama içimde her daim daha da büyüyen sevdiklerimin ve evimin özlemi....o apayrı...

şu anda Stonehenge'ye giden tur otobüsünün içindeyiz. bu turlar salisbury'den kalkıyor ve her yarım saatte bir var. yolculuk bir saate yakın sürüyormuş. bi yandan bu korkutucu köyde ilerlerken bi yandan da anlatıyorlar. mesela salisbury köyü 1220 yılında kurulmuş. eski tarzda olan evleri, pubları ve kiliselerin hepsi hala yaşıyor....zaman tüneli gibi...ama yine tebrik ediyorum, ingilizler çok güzel korumuşlar her şeylerini ve korumaya da devam ediyorlar. mesela yeni yapılan evler de eskilere uygun yapılıyor...

brighton ve londra, salisbury ve southampton'a göre gayet modern kalıyorlar :)

stonehenge'ye giden yol çok güzel. Tanrım! her yer yeşil ve sarı...sarı çiçek tarlaları, sınırsız bi gökyüzü en mavisinden, beyaz bulutlar, arkada yeşil tarlalar! tablo gibi! yanından geçtiğimiz yerler böyle şu an. ne görüyorsam yazmaya çalışıyorum. bu bölgede aynı zamanda yeni zelanda, avusturalya ve polonyalı varmış. musevi nüfusunun da yarattığı değişik bir kültüre sahipmiş.

(hava bugün çok sıcak. ilk kez! ama dün gece çok yağdı. resmen donduk. ama şimdi üstümüzü çıkardık. hem de kırsalda! bir haftadır ilk kez!!!!)

adamların tarlaları bile ne düzenli ya, deliricem! :)))) bi kaos insanı olarak şapşala döndük buralarda :)) (amerika da böle mi hissettirir ilk önce acaba? veya avustralya, yeni zelanda..?)



***

stonehenge'e az kaldı. şimdi inicez..sonra gelip yine anlatıcam :)

***********************

stonehenge'yi gezdik..tipik olarak "adamlar 4000 küsür yılı önce bu taşları nasıl taşımışlar abii"geyiği de yaptık merak eve tmeyin :)

manzara muhteşem, taşlar umduğumun tersine ufak...ama duraidler de ufaktı herhaldi. insanlar netice de...neyse...1500 yıllarda mezar olarak da kullanılmış bu taşlar, sonra terkedilmiş. derken devlet olaya el koymuş ve çevre düzenlemesi yapmışlar. bugünkü halini almış bölece...

dedim ya manzara süper diye. süper! ingilizler genelde ufak yapılar yapmamışlar hiç. inanın çaybardakları bile ufak (klasik ingiliz tarzından bahsediyorum) ama burada gmkyüzü kocaman, yemyeşil ve sarı tarlalar ise kocaman.acaip bi özgürlük ve sonsuzluk hissi var..suratınıza çarpan soğuk rüzgar da olmasa, devler ülkesinde asanacaksınız kendinizi....sağa sola koşturası geliyor insanın :)

gidiş ve dönüş yaolunda kırsaldan gittiğimiz için, bol bol güzel ingiliz evi gördük. güzel bahçeli, güzel damlı...hani şu filmlerde olanlar işte :)

bu arada o bahsettiğim sarı tarlalar üzüm çekirdeği tarlalarıymış. londra'ya indiğimiz andan itibaren en çok gördüğümüz şeylerden biri sanırım bu güzel tarlalar...

7 yorum:

lunawar dedi ki...

GökçeKız'ım.. büyük bir iştahla okuyorum yazdıklarını.. ama daha büyük bir iştahla anlatacaklarını bekliyorum:)
seni sevgiğimi unutma..

Umudum dedi ki...

sağa sola koşturası mı geliyor insanın :)))))

elin ilgilizi: a-a bak hayatım türk..

elin ingilizi: Evet evet onlar böyle hep sağa sola koşturuyorlar sevgilim..çok yaklaşma mary lütfen

:)))))

aşkımm kurban olsun onlar...sana bişi olmasın..

ösledim...

biberli dedi ki...

ilahi siz ikiniz... :)))

yok bize bi şey olmaz umud'um, korkam. türk kası var bizde :)))))

luna'm, o kadar çok anlatıcam ki, bu kızın kapama düğmesi nerde die sorucan..uyarmadı deme :)

öpenzi güzel böcüklerim benim... :)

biberli dedi ki...

ilahi siz ikiniz... :)))

yok bize bi şey olmaz umud'um, korkam. türk kası var bizde :)))))

luna'm, o kadar çok anlatıcam ki, bu kızın kapama düğmesi nerde die sorucan..uyarmadı deme :)

öpenzi güzel böcüklerim benim... :)

lunawar dedi ki...

ha ha:)
ilahi Gökçe..
senin kapama düğmen yok ki..
bunu herkes bilir:))

suzan güre dedi ki...

hayatım çok güzel yazmışsın.okumadım yaşadım.Arkana dönüp baksa idin sanki ben oradaydım.İçinize sinerek bir tatil yapıyorsunuz.İnşallah görmek istediğiniz her yeri görmek nasip olur.Hasnun bende yatıda.Çok mutluyuz.Herkesin selamı var.Öpüyoruzzzz.Biber'e çok üzüldük

kazdağlı dedi ki...

canlarım Geziletrinizi öyle güzel yazmışsınızki okumadım yaşadım.Sanki bende oradaydım.Mutluluğunuz mutluluğum oldu.İnşallah dünyayıda dolaşırsınız.Hasnun bende yatıda.İkimiz de ikinizi öpüyoruz.Bibere çok geçmiş olsun.Buselerrrr.Kazdağlı Suzan.