21 Şubat 2011 Pazartesi

kitap umuttur...

son günlerde hooop diye bünyeye kattığım bi kitap...
okursunuz okumazsınız, inanırsınız inanmazsınız...çok tartışmaya açık bi konu değil bence, bu yüzden de çok yorum yapmayacağım...kendime göre almam gerekenleri alıp, yoluma devam edeceğim...nacinaze tavsiyem budur ;)

bi-iki bölümü paylaşmak istiyorum bu kitaptan...

Ceremayel'den (Jeremiel)

"Ben değişimin güzel ışığını getiriyorum sizlere. Aslında her dileğinizin ardında bir değişim saklı. Bir şeyler ölür ve bir şeyler doğar gerçekten de -ister küçük, ister büyük değişimler olsun- yine de bu olur. Aslında sizlere güzellik ve ışık getirir her değişim, her yenilik. Ama bazen size zor gelen, bu olayların ardındaki ışığı ve güzelliği fark edebilmek. Halbuki bu, aslında sadece bakış açınıza bağlı. Çok ufak bir düşünce, minik bir kıvılcım, en zor değişimleri bile ardındaki cevheri, hediyeyi, güzelliği görmenizi sağlayabilir. Ve o zaman her şey değişir. Her şey!

Ben size her durumda, her anda, en karanlık anınızda bile, o
durumla ilgili ufak, küçücük de olsa var olan hayrı bulmanızı tavsiye ediyorum.
O durumdaki hayır, o durumdaki "iyilik" ne? Mutlaka ve mutlaka birinin öğrendiği
bir şey, yaşadığı bir deneyim ve aldığı bir hediye vardır. Bunu gördüğünüzde
sevgili arkadaşlarım, en zor anınız bile kolaylaşır.


Bilin ki, her şeyin ardında bir düzen, bir neden var. Ve sizin de bu düzende çok önemli bir rolünüz var. Kendinize sorun; benim bu senaryodaki görevim ne?
Cevabı bulacaksınız. Ve o zaman her şey netleşecek. ve bu da geçecek. O hayal ettiğiniz, istediğiniz an gelecek. ve o an bileceksiniz ki, o anın tadına varmanız için bu zor dönemler gerekliymiş.

Sizden hayatınızın bir çetelesini çıkarmanızı isteyeceğim sevgili arkadaşlarım.
Ne iyi, ne kötü gidiyor şu an yaşamınızda? Neyi bırakmalısınız? neyi yaşamanıza dahil etmelisiniz? ne eksik, ne artık gereksiz? Buna zaman ayırın ve benden artık ihtiyacınız olmayan her şeyi; korkularınızıi alışkanlıklarınızı, gereksiz ilişkilerinizi bırakmak için yardım isteyin. Ben yanınızda olacağım. Beni çağırın ve tüm istemediklerinizi teker teker bir nefesle bırakın. Ben onları alıp, ışığa dönüştürmekten sevinç duyacağım." s.112

ve diğer yazıda şu;

"Affedebilmek çok büyük bir meziyettir. Affedebildiğinizde en çok kendinize ve sevdiklerinize iyilik yapıyorsunuz aslında. Çünkü o içinizde beslediğiniz duygular, sizi ve ilişkilerinizi zehirliyor. Şu ana kadar hepimiz sevgiden, kusursuz sevgiden söz ettik sizlere. İçinizde zehir tutarken koşulsuz sevgi nasıl var olsun? O verimli bahçenizi zehirli otlarla, sarmaşıklarla kaplamayın ki, sevgi yeşersin yüreğinizde. Işık saçın, karanlığı barındırmayın." s.113

"...Bilin ki affetmek, onun yaptıklarını doğru anlamına gelmiyor. Sadece
kendinizi ona karşı duyduğunuz zehirlerden arındırmak olarak düşünün bunu. Bir
çeşit duygusal detoks gibi.
...." s.112

Hiç yorum yok: