28 Mayıs 2011 Cumartesi

hippopotamus ve ben..?


işi gücü bıraktığımdan beri çok da salmış sayılmam gerçi..günlerim düzenli olarak alıştırmalar yaparak, yürüyüşlere çıkarak vb geçip gidiyor..amma velakin bir ay kadar önce bir gün bir yaprak titremeye başladım kendi kendime, gözlerim karardı, ellerimse titremekten bana ait değillermiş de kalkıp giderceklermiş gibiydiler...hayatımda hiç bayılmadım, öyle huylarım da yoktur ancak o gün bayılacak gibi oldum ilk kez...sokaktaydım ve korktum...ağzıma iki lokma atayım dedim bir bardak ayran ile..işe yaradı, halbuki çok uzun zaman da olmamıştı yemek yemeyeli..neyse efenim, benim mide ayranı görünce coştu, kendine geldi o gün ama dediğim gibi ben korktum, ne oluyor bana diye...

bu olay en son olarak şiddetini attırarak tekrarladığında ise evimde misafir ağırlamaya hazırlanıyordum kiii, yine aynı şeyler oldu ve ellerimin titremesine elimdeki tabaklar dayanamayıp kendilerini yerlere attılar...işte o gün dedim, bende bir terslik var...

kalktım gittim doktorcuğuma, şeker yüklediler vücuduma, 2. saatte nakavt olmaya başlamıştım bile..sonuç kesindi; nurtopu gibi yeni hipoglisemi insanı doğmuştu işte küllerinden..vay be dedim kendi kendime, insan bu kadar da şeker olmaz ki, bak her tarafım glukoz olmuş da glisemik glisemik dolaşıyormuşum etrafta...eehe..

neyse şimdi ben bu durumumla hippopotam arasında şirin bir bağ kurup, neye gönderme yaptım sizce peki? hemen söliim, büyümesinden korktuğum POPO kısmına tabi!.
çünkü hipoglisemik olanlar yani vücutlarındaki kan seviyeleri hııızla aşağılara düşenler, bunu yükseltmek için, farkında olmadan aynı hızla tatlıya, hamur işlerine geçiş yaptıklarından sonradan kocaman bir hipPOPOtam oluveriyorlar..dikkat etmezlerse tabi...artık hayatımda çikolata yok, kurabiye yok, kek yok..oysa çikolatasız bir hayat hiç düşünmemiştim ben, hayatımın en kilolu zamanlarında bile...(burada belirtmek isterim ki, 'en kilolu zamanlar derken' mübalağa yapmıyorum, elimde kapı gibi fotolarım var :) artık yemekler arasında içilen bir ilacım ve de yemek olarak da bolcana protein ve çiğ sebzeler var hayatımda..aralarda da birkaç cevizcik veya gün kurusu...
tabi çikolatagillerden kopmak zor amma velakin çaresi olmayan şey vermesin Tanrı diyerek gözlerimi çeviriveriyorum caanım Nutellalardan :(

he bi de bu kullanmaya başladığım ilaç var ya, vücuttaki insülin seviyesini ayarlamakla kalmayıp, aynı zamanda 'anti-aging'miş, yani yaşlanma etkilerini eşekler cennetine gönderiyormuş..hehehe, sanırım 'şarap gibi kadın/erkek' sözleri sanırım bu ilaçtan sonra söylenmeye başladı, hım? ;))

bünyedeki fazla pekmezi akıtıyorum işte bugünlerde :) bakalım benim tuzlum nasıl olacak? :)

efenim, insülininize iyi bakınız, sağlıklı günler dilerim.. :)

notcuk:
bu konu başlığı ile ilgilenenler daha detaylı bilgi için 'Türk Diyabet Vakfı' sayfasına tıkıldattılar...

11 yorum:

Wicked_Stardust dedi ki...

canım demek onaylandı hipoglisemin. bendek de reaktif hipoglisemi. cok geçmiş olsun. bak simdi ilacları kullanıcna birden bi zayıflıcan. sekersiz de durmak alzım zaten. cok zararlı. tabi diyene bak. sabah kalkıp baklava yiyebilen bir insanımm. bu ara da ekstra kilo aldım. ulen kışın verdigim kiloları daha bikini giyemeden almak ne oluyor onu anlamadım ki. beraber rejim yapalım gokcecim. şeker kotu cikolata kotu nutella berbat

biberli dedi ki...

ay yapalım reaktif arkadaşım benim amma bak öküz öldü ortaklık bozuldu misali, Nutellama kötü sözler söyleyemem..o beni kaşık kaşık mutlu eden yegane bi şeycikti...hıııııııhh, o da gitti...kaldık mı senle iki şekerli hatun Peroş :)))
o zaman, zaman ip bikini zamanı desem aşırıya mı kaçmış olurum acep?? :)))

lunawar dedi ki...

geçmiş olsun diycem ama olmıycek:) ama şunu demeden duramıycam.. bi hastalığımı kıskanma be kadın.. bi bırak yani.. bak ne hallere soktun kendini:)
çantandan atıştırmalığın eksik olmasın bişi olmaz arkadaşım.. yersin arada nutellanı da.. ilacını al, kimse anlamaz:)

Wicked_Stardust dedi ki...

hobareyyy. banu alkan staylaaa

Umudum dedi ki...

o-haaa..yavaş gel..ip diyo la..
kuzum geçmiş olsun diyemicim..geçmicek di mi bı hipo mipo? ama yokmuş gibi olcak sen doğru şeyleri yapınca? sen dikkalisindir yaparsın dicem benden nefrent etcen..hehe..demiyorum ozman..demiş gibi şeyet..
öptüm seni hayatımın hiposuuu...

Kabuto dedi ki...

Ben seni hiPOPOtam da olsan seviyorum aşkım, gelincik de olsan...

biberli dedi ki...

Sevgili çirkef Luna Hanımcım, gözüm üstünüzde, lakin hastalığını alırım adamın aklıyla birlikte de ruhu duymaz :)))))
Nutella yenio mu kızım glisemik dengesiz olunca??? olmaz ya, ben dengemi bilmem, yiyiveririm bi kavanozu, sonra acilde dalga geçersin benle...bu riski alamam ben, kusura bakma çörek otlu böreğim :)

Umo delisi, ip hee ne var? bak w. stardust'ım ne demiş 'banu alkan şekli' demiş..hııııı, neyimiz eksik bizim ondan şekerim..alla allaaaa, dombul mu demek istiyorsun sen bana şimcik, giyemezsin öle şeyler diyorsu he? ne demek istiosun kadıııınnn! hırrrr...!
şalup şulup...

Stardust'cım, banu alkan da neymiş? hahhhhaaytt! :))))

biberli dedi ki...

Kabuto Bey, kaş yaparken göz çıkarmak siye buna denir..denir di mi?
şimdi ben bi hippopotamım da sen beni öle de olsam seviyorsun mu yani..??
ayyy bana bi şeyler oluyor...önce Luna, sonra Umo, derken kocam! ay bayıliciiimi bak hasta ve yaşlı kadına neler diyorlara, aaaaa!

nazan dedi ki...

küçüğğüüm minikiimm geçmiş olsuunn bibişim benimm..
ben sana cikoltasız tuzlulur yapatrıö hiçte aramassın şekeri mekeri emi ..

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun gökçem ya. aslında bu hastalık için verilen diyetler normalde yapılması gereken, doğal beslenme şeklimiz. biz buna kendiliğimizden uymayınca bünye bi şekilde uyarı verip hizaya sokuyo seni. sağlıklı günler dilerim :-)

Umudum dedi ki...

hehe...