7 Temmuz 2011 Perşembe

Kaç yıl oldu saymadım köyden göçeli


Kaç yıl oldu saymadım köyden göçeli
Mevsimler geldi geçti görüşmeyeli
Hiç haber göndermedin o günden beri
Yoksa bana küstün mü unuttun mu beni

Dün yine seni andım gözlerim doldu
O tatlı günlerimiz bir anı oldu
Ayrılık geldi başa katlanmak gerek
Seni çok çok özledim arkadaşım eşek
Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşeeeeek
...

bloga uzun zamandır yazmıyormuşum, yeni yazı sayfasını açınca aklıma ilk geken şarkı bu oldu vala :)

bunları yazarken bu yaz yediğim 50. kilo kirazı bi yandan da mideye indirmekle meşgulüm. geçen yaz da çilek beni böle sapıttırmıştı..her sene ayrı bi meyve ile aşk yaşıyorum anlayacağınız...meyve iyidir, meyve yararlıdır, meyve candır!

geçen haftaları hatırlamamakla birlikte, bu haftanın zor geçtiğini biliyorum ama yarın tatile gidiyoruz ben, sevgilim, wicked_stardust ve de sevgilisi...güzegah, bizim iki yıl önce gidip, fikirlerimizi de o zaman bu blogdan paylaştığım Bördübet...evet, ağaca, kuşa, denize, oksijene doymaya gidiyoruz...

bugün gidecekleri hazırlarken, mayoları da çıkardım tabi ve burnuma beni çocukluğuma götüren mayo kokusu geldi oturdu. sizler de sever miydiniz her yaz ortaya çıkan mayoların kokusunu? o koku beni çocukken nasıl heyecanladırırdı anlatamam, tatile gideceğimiz o mayoları görünce, koklayınca kesinleşirdi benim için..
bugün de öyle oldum, demek can çıkmadan huy çıkmıyormuş gerçekten ;)

bir de, geçen günlerden birinde, bi dolabımı toparlamaya kalktım. ooo-hooo neler çıkmadı ki! Bir sürü defter ve o defterlerin oralarına buralarına alınmış notlar ve bir sürü geyik! :)

Bir iki örnek paylaşmak istiyorum:

- Cenetle cehennem arasında karar veremiyorum; iki yerde de dostlarım var -- Mark Twain

- Alkolle probleminiz mi var? Evet, içki alacak param yok...

- Her on erkekten sekizi dolmakalemle yazıyor, diğer ikisi ne yapıyor dolmakalemle?

- To do is to be - rousseau
To be is to do - sartre
Do be do be do be - sinatra (aslında Fred Çakmaktaş daha uygun olurmuş:)

böle işte..iki ve dört favorim oldu yeniden, yıllaaaaar sonra bile güldüm bunlara :)

**
bi sürü kitap okudum ama hiç onlardan bahsedemedim değil mi blogda? tüh! bak bunu da not almalıyım defterime, yapılacaklar listesine..

Ama hadi, aralarından bi tanesini şiddetle tavsiye edeyim hemencik;
Bir dönem bir çocuk - Altan Öymen.

Altan Öymen'i hatırlar mısınız bilmem, eski CHP genel Başkanı ama aslında gazeteci..üç cilt halinde hayatını anlatıyor.
ilk cilt olan 'bir dönem bir çocuk'ta, 1930 ve 1940ların genç Türkiye'sinde ve dünyada olanları yıl yıl ve detaylarıyla anlatıyor. Dünya ve memleket tarihini yorumsuz yazılmış bir kitaptan okumak ve öğrenmek isteyen herkese öneririm.

İkinci dünya savaşı sırasında ve sonrası Türkiye'nin içine düştüğü durumu anlatan ne bulduysam hep okumuşumdur, ancak bu kitap Türkiye'nin -ya da o dönem savaşa girmeme konusunda üstün bir başarı kazanan İnönü'nün- stratejesini; Almanya'nın, İngiltere'nin, Fransa'nın, Rusya'nın ve sonradan savaşa girererek savaşı bitiren Amerika'nın tavrını -asıl niyetlerini- çok daha net bi şekilde gözler önüne seriyor..

Eğitim müfredatlarımızda -en azından bizim zamanımızda- ikinci dünya savaşına gelmeden 'Yakın Tarih' dersleri biterdi. Bizim hocamız vermişti gerçi ama o bilgi pek tabi dünü sorgulayıp bugünü görmek ve yarını hazırlamak için yeterli değildi. O dönemler-bence- özellikle de tarihle çok ilgisi olmayanlar için, hep eksik kalmıştır. haliyle de bugün neden ülke içi ve/veya dışı bu olaylar yaşanıyor bilinmiyor. kimin, nerede, nasıl yanlışlıklar veya güzellikler yaptığını bilmek gerek...bu kitap güzel bir başlangıç bence, özellikle de anı-biyografi okumayı sevenler için...

Bir de, tarihi öğrenmek için en zevkli yollardan biri de bence anı kitapları. Anı-biyografi kitapları, tarihi 'tarih' olmaktan çıkarıp, capcanlı karşımıza dikiyor sanki..ben hatırat okurken o insanların yanlarına gidiyor, onlarla özdeşleşiyorum, hem de nasıl, bildiğiniz şuursuzluk hali :)

günler günleri kovalarken benim aklıma gelen klavyemde can bulan durumlar bunlardır...başka bir şey aklıma gelirse, not alıcam, söz...
efenim, her nerede yaşıyor ve de yaşatılıyorsanız, iyi geceler.. ;)

ben tatile kaçanzi..cüüüzzzz! :))

3 yorum:

Kartagis dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=Hf0Aswc7gbs
Bu satırları yazarken bunu dinliyorum, ve eskilere gittim ben gene... Teşekkür ederim sevgili sevgilim :)

Wicked_Stardust dedi ki...

yatcaz kalkcaz gitcez

Umudum dedi ki...

ulen ne çok gittik geldik bu sebe yafu..hadi bu sefer de gidelim gelelim de görüşelim..
hasretle gözlerinden öperim..