7 Eylül 2011 Çarşamba

ağustos böceği ile karınca

işten ayrılmamın bir güzel yanı da, ev hanımlığına gönlümce vakit ayırabilmem oldu...evimde zaman geçirdim, istediğim kadar sildim süpürdüm, organizayonlar yaptım, kedilerimle bi o koltukta oynadım bi bunda... :)

ağustos böceği'nden beter yayılırken hayata, onun kadar da p...o büyütmedim, son zamanlarda yazlıktaki bostandan getirdiklerimle ve bizim pazarımızdan aldıklarımla kışa karınca misali de hazırlandım...

güneşten yanakları kızarmış bostan biberlerimin bir kısmı kızartılıp afiyetle yenirken, daha çoğunu küçük küçük doğrayıp buzdoloabına attım..

kırmızı biber turşusunu hazırlayıp kavanozuna yerleştirdim..şimdi ya bi misafir ya da bi can çekmesi anını bekliyor sessizce :)

salçalarım...mis salçalarım...yazlıkta kırk kilodan yapmıştık annemle, ben burada 6 kilodan yaptım, bu haftasonu da bulabilirsm alacağım..biraz zayıf ihtimal ama denicem..nasıl da güzel duruyor güneşin meyvesi değil mi? bunları biberlerimle karıştırıp içine yaz tadı hapsolmuş menemenler yapıcam kışın soğuğunda...

işte en sevdiğim reçellerden! şeftali reçeli...cancağızlarımmm...bi de kuru kayısıdan reçel yapacağım önümüzdeki günlerde..

pancar turşusu, yavuklumun en sevdiklerinden, ona yaptım zaten...otursun yesin yesin :)

şirinler'in evleri vardı ya, hıh işte onlar! :) sevgili mantarcıkların yarısı kendi suylarıyla azıcık pişip bütün olarak buzluğa kaldırılırken, diğer yarısı ufak ufak doğranıp poşetlendiler..makarlarımızı veya yemeklerimiz şenlendirmek üzere sevgiyle uykuya daldılar..

ve sultan: yaprak sarmalar! bir Marilyn Monroe filmi izlerken gerçekleştirdiğim eylemim :) güzel incecik, kılçıksız Kastamonu yapraklarına sardığım dolma içini, arada bir tırtıkladım itiraf edeyim :) ama vala bereketiyle var ya hep doğa, bana rağmen yetti o iç pilav tüm bu 0 (sıfır) beden yaprakçıklara :)

bunlar dışında; maydanozlar - dereotları aldım mevsimlik, ufak ufak doğrayıp attım buzluğa, patlıcanlarımı közledim sarımsaklı -hem de mezelik- patlıcan salatası yaptım, mantılarım hazır, kızikler (ufak hamur parçaları-kızartılıp çorbaya konur-bir Kars çorbasının parçasıdır) hazırlandı,yeşil mercimek, buğdaylardan haşlandı buzluğa konuldular..Çilek bile var biliyor musunuz? ufak ufak doğrayıp, kışın bir pastada can verecekler yiyenlere...bir de güzel bir kuru fasulye bulunca onu da haşlayıp buzluğa koyacağım, çünkü bunlar kışın geç gelmişseniz eve tam birer kurtarıcı oluyorlar...hım unutuyordum, karnı yarık hazırladım, onu da koydum buzluğa, pişirmek istediğimde çıkarıp, salçalı suyunu hazırlayıp pişireceğim son kez...hehe!

böyle işte...karıncaya inat yazın yattım amma sonradan kalktığım depar her şeyi kurtardı :)

yemekten bahsederken acıktım ben...

afiyetle yenecekler listesini gördünüz, bekleriz :)

9 yorum:

Umudum dedi ki...

valla o parmak yedirtenler için diil senin için gelcem vala bila..

Wicked_Stardust dedi ki...

naptın sen yahu? cok takdir ettim seni. ben de zavallı kocamı bir aksam dışardan söylenen pizza, bir aksam sadece makarna ile beslyorum. kıyamam gıkını da cıkarmıyo. agusto böceklerinin kraliçeci oldum. ödemeyi uykuyla yapıyorlar.

biberli dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
biberli dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

way arkadaş ..ev hanımlığının kötü oldunu kim sölemiş yau:) nazan

biberli dedi ki...

beklerim Umo'cum :)

stardust, olur olur o da olur öteki de...papaz her gün ne yerse...isteyen kendi yapar değil mi? :)

nazan'cım, ev hanımlığı kötü olur mu hiiç? kim dedi? ben gayet memnundum yaparken evimin hanımağalığını..tersini diyebilen halt ettmiş..di mi? hıh! :)

Umudum dedi ki...

bi sürü yorum silinmiş niye ki??

biberli dedi ki...

:)) ya ben yaptım, cevap yazdım beğenmedim, diğerinde başka bir şey oldu vs. hepsi benim o siliklerin :))

Wicked_Stardust dedi ki...

tamamen silinsin diye işaretlediğinde o silinmiş olanların hicbir izi kalmıyor minik kuşum orda. bilgilerinzie arz ederim. mucuk