30 Mart 2012 Cuma

Kayıp sembol - Dan Brown




Komplo teorileri, kovalamaca, şifreler, tarih, hem gizemli bir topluluk tarihi, ayinler, bilim, bir aile dramı, psikopat bir adam ve tabi ki cinayet...tadı damağımda bir polisiyede olması gereken tüm ayrıntılar bence Dan Brown'un kaleminden şıp diye damlıyor..





Okurken, bildiğiniz nefessiz kalma durumunu çok yaşadım...hatta bazen o heyecana ve strese dayanamayıp, kitabı okumayı bırakmayı bile düşündüm ama bırakamadım çünkü bu sefer de sonunu merak ettiğim için stres yapacaktım... :)



herneyse..





efenim, Dan amcamız bu sefer kitabının odak noktasına Mason Locasını loymuş ve bu gruba yüzyıllardır mal edilmiş olan Antik Gizemleri..e tabi ünlü Mason Piramidi'ni de unutmamak gerek. Masonik toplulukların ayinleri ya da ritüelleri, içlerinden dışarı pek sızmasına fırsat vermedikleri bir dünyaları, birliktelikleri. bu kitapta yazılanlar doğru mudur değil midir bilemem ama benim yine yeniden ilgimi çeken gruplardan..ama ne kadar araştırmaya kalkarsanız -ki ben sadece google camisında iz sürmekten bahsediyorum- pek bir şey karşınıza çıkmıyor, üzgünüm..


Bu arada, kitapta Noetik Bilim'den de çok bahsediliyor. Yani düşünce biliminden..Derler ki; düşüncenin bir kütlesi ve haliyle de bir çekimi vardır, bir şeyi ne kadar çok düşürsek, o düşünce yoğunluğun kütlesine göre de çekim gücü de artacaktır. Bu durum çok istediğimiz şeyleri yoğunluklarına bağlı olarak kendimize nasıl çektiğimizi de kanıtlıyor. Bu bilimle (Neotic) uğraşan bir kurum var dünya üzerinde: http://noetic.org/ (Institute of Noetic Science) çok güzel araştırmalar ve makaleler var, ilgilenenlere duyurulur ve bir adet de web sitesi haberi vereyim; kitap da adı geçen bu site ise yine niyetimizi hayatımızda gerçekleştirebilme gücümüzle ilgili: http://www.theintentionexperiment.com/

Ben diyeceğimi dedim, daha fazlasını dersem kitabı anlatmam gerekir, onu da yapamayacağıma göre, merakı damarlarınıza zerk edip ufaktan kaçayım... :)

Hadiin iyi okumalar,

Hürmetler benden....

Hiç yorum yok: